Snorren en baarden van Philips verdienen euro’s voor Stichting Movember

Philips zamelt 10.000 euro in voor prostaatkankeronderzoek

december 3, 2012

Eindhoven, 3 december 2012 - De afgelopen maand lieten mannen over de hele wereld hun snor staan om aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen en geld in te zamelen voor prostaatkankeronderzoek. Philips droeg daaraan bij door samen met tientallen medewerkers en honderden deelnemers aan de Philips Movember Battle op de Facebookpagina www.groomsaloon.nl op ludieke wijze honderden centimeters snor te verzamelen. Veel mannen grepen deze Movember Battle eveneens aan om te experimenteerden met stijlvolle sikjes, hippe baarden en bakkebaarden.

Philips Movember Battle
In november groeiden gladgeschoren gezichten uit tot robuuste snorren. Philips doneerde één euro voor iedere centimeter snor die tijdens de ‘Movember Battle’ werd verzameld. Deze opbrengst leverde, samen met een additionele donatie van Philips, in totaal 10.000 euro op. Het bedrag werd voorafgaand aan het Movember Gala afgelopen vrijdag overhandigd aan Stichting Movember.

Scheer ‘m weg?
Met zijn stijlvol geschoren snor werd Gerald van den Hurk benoemd tot winnaar van de compleet verzorgde  “Scheer ‘m Weg”-trip naar ‘self expression capital’ Berlijn samen met twee vrienden. “Ik heb met veel plezier mijn snor laten staan voor het goede doel. Of hij er al af is? Ja, sinds gister ben ik weer snorloos.” Is het voor herhaling vatbaar? “Zeker, ik vond het erg leuk om te experimenteren met nieuwe stijlen deze maand!”

Speciaal voor alle mannen die ook na Movember nieuwe stijlen willen uitproberen, worden in de Groom Saloon op Facebook tips en tricks gegeven hoe verschillende looks bereikt kunnen worden. De Philips Styleshaver kan behulpzaam zijn om eenvoudig en nauwkeurig de hipste stijlen te creëren. De innovatieve 3-in-1 baardtrimmer en –styler is zo ontworpen dat je kunt scheren aan de ene kant terwijl je met de andere kant je baard of bakkebaarden kunt trimmen. Gebruikers hoeven het apparaat enkel een halve slag te draaien om over te schakelen. De geavanceerde trimmer heeft 12 lengtestanden, waarmee stoppelbaard, snor, sik, baard of bakkebaarden perfect in model kunnen worden gebracht. Meer informatie is hier te vinden.

“Als Philips, wereldmarkt leider op het gebied van elektrisch scheren, hebben wij met veel plezier bijgedragen aan deze actie,” zegt Maarten van den Berg, Senior Marketing Manager Male Grooming voor de Benelux bij Philips Consumer Lifestyle. “We hebben tijdens de inzameling van centimeters snor voor het goede doel de afgelopen weken veel unieke stijlen  zien  ontstaan en hopen dat Nederlandse mannen blijven experimenteren met hun gezichtshaar, zodat ze op ieder moment kunnen variëren  en hun gewenste look kunnen creëren. Steeds meer mannen proberen al eens een weekendbaardje of stylen hun bakkebaarden.”

Stichting Movember
Sinds 2003 geven deelnemers aan Movember – ook wel Mo Bros en Mo Sisters genoemd - de gezondheid van de man een nieuw gezicht. 30 Dagen fungeren zij als wandelende en pratende reclameborden waarbij ze aandacht vragen voor de dialoog over de gezondheid van de man en prostaatkanker in het bijzonder, de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland.

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Verdere persinformatie en beeldmateriaal kunt u vinden op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.

In geval van verdere verzoeken kunt u contact opnemen met:

Meja van Zelst
Senior PR Manager Philips a.i.
meja.van.zelst@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.