Philips demonstreert toekomstige innovaties in Transformation Lab op RSNA 2012

november 28, 2012

Chicago (VS) – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) demonstreert zijn toekomstige innovaties op de 98e jaarvergadering van de RSNA (Radiological Society of North America) in Chicago van 25 t/m 29 november, en onderstreept daarmee de inzet van de onderneming om innovaties te leveren die de zorg nu en in de toekomst transformeren. Philips laat niet alleen de bestaande oplossingen binnen zijn portfolio Imaging 2.0 zien, maar gunt alvast een blik op de oplossingen die erop zijn gericht om de toekomst van de gezondheidszorg te verbeteren.

Sinds de introductie van Imaging 2.0 is Philips verdergegaan met het ontwikkelen van oplossingen die medici in staat stellen om efficiënter hoogwaardige, gepersonaliseerde zorg voor hun patiënten te leveren met betere resultaten. Bij elke nieuwe innovatie – die wordt ontwikkeld met behulp van de inzichten van klanten – werkt Philips samen met gebruikers om zijn oplossingen verder te verbeteren, met als doel het transformeren van de toekomst van de gezondheidszorg voor zowel medici als patiënten.

“Bij Philips begrijpen we dat het zorglandschap continu verandert, en dat radiologen geavanceerde oplossingen nodig hebben die hen in staat stellen om daar op in te spelen”, aldus Gene Saragnese, CEO van Imaging Systems bij Philips. “Wij geloven dat investeren in toekomstige innovaties essentieel is, en daarom blijven we samenwerken met medici om hen te helpen hun patiënten de best mogelijke zorg te bieden.”

Voor het eerst biedt Philips alle bezoekers van de RSNA een rondleiding in het 'Transformation Lab', een deel van de Philips-stand dat alvast een kijkje geeft in een select aantal innovatieve projecten die Philips in ontwikkeling heeft. Onder meer de volgende toekomstige oplossingen zullen te zien zijn.

• De nieuwste manieren van rapporteren en samenwerken binnen radiologie: Steeds meer patiënten en ziekten worden gediagnosticeerd en behandeld met behulp van medische beeldvormingstechnieken, wat steeds hogere eisen stelt aan radiologie-afdelingen. Philips is technologieën aan het ontwikkelen voor de nieuwste rapportagesystemen die radiologen helpen om relevante patiëntgegevens te compileren, toepasselijke beeldvormingsprotocollen te kiezen, met radiologietechnici te overleggen, radiologierapporten samen te stellen, en met verwijzende artsen te communiceren. Daardoor kunnen radiologen meer tijd besteden aan wat ze het beste kunnen: het analyseren van beelden.

• Anatomische intelligentie: Om radiologiewerkstromen te versnellen, is Philips zijn geavanceerde technologie voor het modelleren van organen aan het integreren in prototypes voor klinische toepassingen die gebruikmaken van een patiëntspecifiek model. Het doel daarvan is radiologen in staat te stellen om te navigeren en te manipuleren met behulp van anatomische 3D-beelden in plaats van met X/Y/Z-coördinaten. Het is de bedoeling dat radiologen met deze nieuwe technologie snel door beelden kunnen navigeren en in korte tijd klinisch relevante beoordelingen kunnen maken. Philips streeft ernaar deze technologie – waarmee momenteel alleen 3D-modellen van het hart kunnen worden gemaakt – uiteindelijk geschikt te maken voor alle belangrijke organen in het lichaam, en anatomische intelligentie in alle klinische toepassingen te integreren.

Als u meer wilt weten, kunt u van 25 t/m 29 november de Philips-stand bezoeken op RSNA 2012 in Chicago (stand 7719 in Hall B van het North Building van congrescentrum McCormick Place). Voor meer informatie en aanvullend (beeld)materiaal kunt u terecht op http://www.philips.com/RSNA onder het tabblad 'News Center'.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.