Philips Respironics Amara neus-mond masker nu beschikbaar in Nederland

november 14, 2012

Eindhoven, Nederland – Philips Respironics, een onderdeel van Koninlijke Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) en een pionier op het vlak van slaapoplossingen op wetenschappelijke basis, lanceert in Nederland zijn nieuwste oplossing inzake het ontwerp, de pasvorm en de werking van full-face maskers voor patiënten met slaapapneu: Amara. Het unieke, modulaire ontwerp van het Amara full-face masker toont eens te meer de inzet van Philips voor de ontwikkeling van oplossingen voor betere verzorging en betere zorgresultaten.

Obstructieve slaapapneu (OSA) is de meest voorkomende vorm van verstoorde ademhaling tijdens de slaap. Ca. vijf tot zes procent van de volwassen bevolking heeft met deze stoornis te kampen.¹ Wanneer OSA onbehandeld blijft, kan het risico op andere ernstige chronische aandoeningen, zoals diabetes en hartklachten, toenemen. Voor de miljoenen slaapapneupatiënten die afhankelijk zijn van CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) om tijdens hun slaap ononderbroken te blijven ademhalen, kan een goed passend masker de sleutel vormen tot een succesvolle behandeling. Bij CPAP worden de luchtwegen met een lichte luchtstroom via een masker opengehouden.

Amara is het kleinste en lichtste model onder de meest verkochte traditionele full-face maskers. Het past op het gezicht van 95 procent van de patiënten. Alle formaten kussentjes kunnen met een eenvoudige klik aan hetzelfde frame worden bevestigd. Amara heeft 60 procent minder onderdelen dan het meest gebruikte full-face masker en is eenvoudig in elkaar te zetten, te reinigen en te onderhouden.

“Onze aanbod aan maskers is ontworpen om onze patiënten comfort en uitstekende prestaties te bieden”, aldus Tom Wagner, General Manager Patient Interface, Philips Home Healthcare Solutions. “Wij hebben geluisterd naar het zorgpersoneel en de patiënten en op basis van die verworven kennis een full-face masker ontworpen dat er aantrekkelijk uitziet en eenvoudig te gebruiken is, elke nacht opnieuw. Amara presteert uitstekend op alle vlakken.”

Kenmerken als het zacht glijdende aanpassingselement voor het voorhoofd, de ingelegde hoofdbandklemmen en de klauwklemmen staan garant voor een gemakkelijke, comfortabele pasvorm. De geluidsarme micro-uitadempoort voert de lucht bij de eventuele bedgenoot vandaan.

¹ World Association of Sleep Medicine

Joost Maltha
Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 22,6 miljard EUR in 2011 en stelt ongeveer 122.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, in lifestyle producten zoals scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.