Revolutionaire nieuwe HomeCooker van Philips en Jamie Oliver ideaal voor bereiding van verse maaltijden, zelfs op de meest drukke dagen

De HomeCooker snijdt, roert, stoomt en bakt

november 13, 2012

Eindhoven – Philips introduceert met trots de nieuwe HomeCooker, een revolutionair apparaat dat een volledig nieuwe manier biedt om thuis verse maaltijden te bereiden. De HomeCooker van Philips is het eerste product in een nieuwe serie keukenapparaten die Philips samen met Jamie Oliver heeft ontwikkeld. Het product komt voort uit de behoefte van met name drukke gezinnen om met zo min mogelijk tijd toch een gezonde, verse maaltijd op tafel te zetten. Dit unieke multifunctionele apparaat neemt zowel de voorbereiding als het eigenlijke koken voor zijn rekening, zodat met minimale inspanning een verse maaltijd op tafel gezet kan worden. Het apparaat snijdt, roert, stoomt en bakt zonder dat men erbij hoeft te blijven.

De ontwikkeling van de Philips HomeCooker komt voort uit de missie van Philips om het leven van mensen te verbeteren en makkelijker te maken. Eerder introduceerde Philips al het LED Horticulture project waarbij duurzame teeltmethoden mogelijk werden in de tuinbouw, die positieve effecten hebben voor zowel tuinders (een meer efficiënte groei van gewassen en meerlaagse teelt op non-conventionele locaties) als voor consumenten (beschikbaarheid van allerlei soorten groente en fruit het hele jaar door). Met de introductie van de HomeCooker, die onder andere drukke gezinnen in staat stelt vaker te genieten van een verse en gezonde maaltijd, vult Philips het portfolio aan van innovatieve oplossingen om gezond te kunnen leven.

Het apparaat is onovertroffen in zijn vermogen om meerdere handelingen tegelijk uit te voeren, inclusief automatisch roeren met de nieuwe AutoStir-functie. Een unieke roerarm zorgt voor een extra paar handen in de keuken en roert de ingrediënten constant voor een optimale bereiding. Dankzij de PerfectTemp-functie blijft de temperatuur perfect onder controle en met de elektronische QuickSet-timer kan men een bereidingstijd van maximaal 99 minuten instellen. Het apparaat schakelt zichzelf uit als de maaltijd klaar is. Eindeloos in de keuken staan is niet meer nodig – de HomeCooker doet het werk.

De HomeCooker is verkrijgbaar in een zwarte uitvoering. Het apparaat kan tevens worden voorzien van een optionele snijmachine die ingrediënten snijdt en direct toevoegt aan de roestvrijstalen pan, op elk gewenst moment tijdens de bereiding. De 5-in-1 DirectCut-functie snijdt of raspt groenten, kaas en vlees zonder dat het gebruik van messen nodig is. Het is zelfs mogelijk om ingrediënten in fijne reepjes of staafjes te snijden (julienne).

"We weten allemaal dat het lastig kan zijn om elke dag een verse, zelfbereide maaltijd op tafel te zetten, vooral voor ouders die veel ballen tegelijk in de lucht moeten houden", legt Jamie Oliver uit. "Vaak ben je gedwongen om te kiezen tussen tijd doorbrengen met je gezin of een verse maaltijd op tafel zetten. Dankzij de HomeCooker behoort dit dilemma nu tot het verleden – je kunt het allebei doen! Of je nu een beginner bent of een meer ervaren kok, de HomeCooker haalt de druk van de ketel. Omdat het apparaat zelf het eten roert, ben je niet meer aan het fornuis gebonden. Hierdoor heb je meer tijd en aandacht om bijvoorbeeld een lekker recept te bedenken, of om aan je gezin te besteden."

De HomeCooker wordt geleverd met een exclusief kookboek met recepten die door Jamie Oliver speciaal zijn ontwikkeld. Hiermee kan men uiteenlopende gerechten voor ontbijt, lunch en avondeten bereiden. Op www.philips.com/homecooker zijn tevens extra recepten te downloaden voor extra inspiratie. Via de website kan men zelfs meekoken met Jamie. Op www.philips.com/homecooker staat namelijk een reeks video's waarin Jamie zijn favoriete recepten met de HomeCooker bereidt.

De HomeCooker is uitgerust met een intuïtieve gebruikersinterface die thuiskoks begeleidt bij de bereiding van de diverse recepten. Pastagerechten, curry's, risotto, stoofpotten, groenten, soep en nog veel meer.

De Philips HomeCooker komt in maart 2013 in Nederland beschikbaar.

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Voor meer informatie en foto’s ga naar de newsroom op www.philips.nl/innovationexperience

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.