Philips medewerkers scheren hun snorren af voor Movember

november 1, 2012

Zo veel mogelijk centimeters snor

Philips doet mee met Movember en gaf vanochtend het startschot tijdens de ‘shave-down’ voor alle deelnemende Philips medewerkers in de IJ-toren in Amsterdam. Ook cabaretier en Movember-ambassadeur Johan Fretz deed mee aan de shave-down op het Philips kantoor. Voor iedere centimeter snor die door alle deelnemers aan de Philips ‘Movember Battle’ op Facebook wordt verzameld, doneert Philips één euro aan Stichting Movember.

Lang leve de snor!
November is Movembermaand en staat volledig in het teken van snorren. Over de hele wereld laten mannen hun snor staan om aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen en geld in te zamelen voor prostaatkankeronderzoek. Zinvolle innovaties om de kwaliteit van leven van mensen te verbeteren staan bij Philips centraal, daarom ondersteunt Philips Movember.

Express yourself tijdens de Philips Movember Battle
Deelnemers aan de Philips Movember Battle kunnen zich inschrijven door hun foto te uploaden op de ‘Groom Saloon’ van Philips op Facebook. De Battle is vanochtend officieel van start gegaan en iedereen kan de komende maand een hippe snor laten groeien. De medewerkers van Philips zijn er klaar voor!

Aan het einde van Movember wordt de finale ‘snorstand’ bekend gemaakt. Het totale aantal centimeters snor dat door deelnemers aan de Philips Movember Battle is verzameld wordt in Euro’s overhandigd aan Stichting Movember. “Prostaatkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij mannen.” zegt Maarten van den Berg, Senior Marketing Manager Male Grooming voor de Benelux bij Philips Consumer Lifestyle. “Movember zet zich in voor onderzoek naar deze ziekte en geeft gezondheid van de man een nieuw gezicht. Als een van de grootste producenten op het gebied van scheerproducten voor mannen, dragen wij hier graag aan bij! Met de Philips Movember Battle hopen we heel wat meters snor – en Euro’s voor Movember, te verzamelen.

Meer info over de Philips Movember Battle
Deelnemers aan de Philips Movember Battle steunen het goede doel, maar maken ook kans op mooie prijzen. Via een ‘hot’ or ‘not’ selectie, wordt iedere week de beste snor van het moment gekozen. Stemmers en weekwinnaars maken kans de “Scheer ‘m Weg”-trip naar ‘self expression capital’ Berlijn, kaarten voor het Movember-gala eind november en diverse producten van Philips, waaronder de Philips StyleShaver en de Original Radio. Kijk hier voor het gehele persbericht.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Meja van Zelst
Senior PR Manager Philips a.i.
meja.vanzelst@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.