Philips verzamelt centimeters snor voor Movember: wie helpt er mee?

Lang leve de snor!

oktober 23, 2012

Experimenteren met facial hair en baardstijlen? Een fraaie snor laten staan? Je weet nooit wat je goed staat tot je het geprobeerd hebt. November is de maand bij uitstek om eens iets anders met gezichtshaar te doen! November is namelijk Movembermaand en staat volledig in het teken van snorren. Over de hele wereld laten mannen hun snor staan om aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen en geld in te zamelen voor prostaatkankeronderzoek. Zinvolle innovaties om de kwaliteit van leven van mensen te verbeteren staan bij Philips centraal, daarom ondersteunt Philips Movember.

Zo veel mogelijk centimeters snor
Philips doet mee en lanceert deze week de ‘Movember Battle’ om de unieke stijl van Nederlandse mannen te ontdekken. Wie in één maand de mooiste snor kan laten groeien maakt kans op een complete “Scheer ‘m Weg”-trip naar ‘self expression capital’ Berlijn samen met twee vrienden. Tegelijkertijd doneert Philips één euro aan Stichting Movember voor iedere centimeter snor die met de ‘Movember Battle’ wordt verzameld.

Express yourself tijdens de Philips Movember Battle
Deelnemers aan de Philips Movember Battle kunnen zich vanaf vandaag inschrijven door hun foto te uploaden op de ‘Groom Saloon’ van Philips op Facebook. Vanaf 26 oktober gaat de Battle officieel van start en kan iedereen zijn snor laten groeien.

Via een ‘hot’ or ‘not’ selectie, wordt iedere week de beste snor van het moment gekozen. Stemmers en weekwinnaars maken kans op mooie prijzen, waaronder de “Scheer ‘m Weg”-trip naar ‘self expression capital’ Berlijn, kaarten voor het Movember-gala eind november en diverse producten van Philips, waaronder de Philips StyleShaver en de Original Radio.

Aan het einde van Movember wordt de finale ‘snorstand’ bekend gemaakt. Het totale aantal centimeters snor dat door deelnemers aan de Philips Movember Battle is verzameld wordt in Euro’s overhandigd aan Stichting Movember.

“Prostaatkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij mannen.” zegt Maarten van den Berg, Senior Marketing Manager Male Grooming voor de Benelux bij Philips Consumer Lifestyle. “Movember zet zich in voor onderzoek naar deze ziekte en geeft gezondheid van de man een nieuw gezicht. Als een van de grootste producenten op het gebied van scheerproducten voor mannen, dragen wij hier graag aan bij! Met de Philips Movember Battle hopen we heel wat meters snor – en Euro’s voor Movember, te verzamelen. Tegelijkertijd roepen we Philips medewerkers op om hun snor te laten staan en mee te doen aan de ‘Shave-down’ op 1 november.”

Win de Philips Movember Battle met hulp van innovatieve scheerproducten
De scheerproducten van Philips maken het voor mannen makkelijk om iedere dag een eigen stijl aan te meten. Dankzij de jarenlange focus op de ontwikkeling van scheertechnieken, beschikt Philips over een serie handzame en innovatieve producten die eenvoudig, snel en zonder irritatie, de gewenste look creëren. Met de scheerproducten van Philips kunnen mannen verschillende stijlen uitproberen en hun persoonlijkheid vrijer uiten.

Ga naar de Philips Groom Saloon op Facebook om zoveel mogelijk centimeters te laten groeien tijdens de Philips Movember Battle en kijk op www.groomsaloon.com voor inspiratie en stylingtips van je snor.

Stichting Movember
Sinds 2003 geven deelnemers aan Movember – ook wel Mo Bros en Mo Sisters genoemd - de gezondheid van de man een nieuw gezicht. 30 Dagen fungeren zij als wandelende en pratende reclameborden waarbij ze aandacht vragen voor de dialoog over de gezondheid van de man en prostaatkanker in het bijzonder, de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland.

Philips Groom Saloon

The Philips Groom Award

Philips Movember Battle

Gelieve voor persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Meja van Zelst
Senior PR Manager Philips a.i.
meja.vanzelst@philips.com
Tel: 040 2785030

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ € 0,50/gesprek).

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.