Nieuwe Philips Fidelio X1-hoofdtelefoon koppelt levensecht geluid aan exclusief ontwerp

De beste luisterervaring in de eigen woonkamer

oktober 23, 2012

Eindhoven, Nederland – Voortbouwend op ruim 50 jaar ervaring met hoofdtelefoon-akoestiek presenteert Philips nu de Philips Fidelio X1-hoofdtelefoon. Deze elegante hoofdtelefoon is ontworpen voor mensen die willen genieten van de nuances in een muziekstuk en zijn bij uitstek geschikt voor thuisgebruik. De Philips Fidelio X1-hoofdtelefoon is een aanvulling op het populaire assortiment Fidelio-hoofdtelefoons, waartoe ook de L1- en M1-hoofdtelefoons behoren.

De Fidelio X1-hoofdtelefoon staat garant voor een gelijkmatig en uitgebalanceerd HD geluid. Voor een unieke geluidservaring gebruikt u de X1-hoofdtelefoon met uw vaste versterker. Doordat de X1-hoofdtelefoon een lage impedantie heeft, produceert deze ook een superieure audiobeleving op uw smartphone of tablet als u deze thuis gebruikt voor het beluisteren van uw muziekbestanden.

Een akoestische open achterkant zorgt voor een glasheldere geluidsweergave. Dankzij krachtige 50 mm neodymium drivers met een breed dynamisch bereik biedt de X1 hoofdtelefoon het meest uitgebalanceerde geluidsspectrum dat op de markt voorhanden is. Opdat de treble trouw blijft aan de vertolking door de artiest, is een speciaal afgestemd diafragmaprofiel opgenomen, waardoor geen enkele klank verloren gaat.

Dubbellaagse oorschelpen zorgen voor een glashelder en nauwkeurig geluid doordat ze resonantie en vibratie minimaliseren. De luidsprekers zijn voorzien van gekantelde drivers om ervoor te zorgen dat u natuurgetrouw en gedetailleerd geluid hoort, zonder interferentie en met minimale geluidsreflectie.

De Philips Fidelio X1-hoofdtelefoon is ontworpen voor langdurig comfort, waardoor u uren achtereen van uw favoriete muziek kunt genieten. Ademende kussentjes van velours en oordopjes van hoogwaardig memory foam passen zich op natuurlijke wijze aan de vorm van uw oor aan. Dit zorgt voor ongekend comfort, verlaagt de druk en gaat 'broeien' tegen, zodat de hoofdtelefoons niet alleen geweldig klinken, maar ook heerlijk zitten. De binnenste hoofdband met ademend materiaal vormt zich automatisch naar het hoofd en creëert hiermee een perfecte pasvorm voor elk hoofd.

De X1-hoofdtelefoon heeft hetzelfde onderscheidende ontwerp en dezelfde exclusieve vormgeving als de Fidelio M1- en L1-hoofdtelefoons. Ze zijn gemaakt van hoogwaardige materialen, waaronder metaal en kalfsleer, waardoor een duurzame en stijlvolle afwerking ontstaat. De 3 meter lange, gevlochten kabel is versterkt met Kevlar voor extra duurzaamheid en kan niet in de war raken. Een ander belangrijk onderdeel is de 6,3 mm indoor metalen connector, die ervoor zorgt dat er in de verbinding geen interferentie ontstaat.

Sinds Philips de Fidelio-hoofdtelefoons tijdens IFA 2011 presenteerde, heeft het assortiment over de hele wereld lof toegezwaaid gekregen vanwege de superieure geluidskwaliteit en het markante ontwerp. Net als de Fidelio M1- en L1-hoofdtelefoons biedt de X1-hoofdtelefoon een goede geluidsbalans, zodat u elk detail binnen elk nummer kunt horen.

De Philips Fidelio hoofdtelefoon X1 is nu in Nederland verkrijgbaar voor de marktadviesprijs van € 299,99.

Philips Fidelio X1-hoofdtelefoon

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 908 01 19 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.