Philips presenteert nieuwe Styleshaver

oktober 15, 2012

Mannen laten nog eenvoudiger alle kanten van zichzelf zien met de nieuwe Styleshaver van Philips. De innovatieve 3 in 1 baardtrimmer scheert, trimt en stylt zodat je in een handomdraai de gewenste look creëert.

Eindhoven – Mannen van tegenwoordig hebben meer vrijheid dan ooit om te laten zien wie ze zijn. Het maatschappelijke keurslijf dat duffe en saaie stijlkeuzes oplegde, valt geleidelijk weg. Jonge mannen worden tegenwoordig veel minder in hun identiteit ingeperkt dan hun vaders. Ze vervullen meerdere rollen in de samenleving en bij elke rol past een ander aspect van hun persoonlijkheid en identiteit.

Uit recent onderzoek blijkt dat ruim de helft van de mannen hun gezichtshaar trimt én scheert¹. Soms wisselen ze hun look zelfs net zo vaak als hun kleding. Een krachtige baard op maandag die hun mannelijkheid tot uiting brengt; een stijlvolle en verzorgd uitziende snor op woensdag en op vrijdag een stoere stoppellook.

Trimmen, stylen en scheren in één
Speciaal voor al deze mannen heeft Philips de Styleshaver ontwikkeld. Het laat mannen eenvoudig en nauwkeurig verschillende stijlen creëren met één apparaat. De innovatieve 3 in 1 baardtrimmer en –styler is zo ontworpen dat je kunt scheren aan de ene kant terwijl je met de andere kant je baard kunt trimmen. Gebruikers hoeven het apparaat enkel een halve slag te draaien om over te schakelen. De geavanceerde trimmer heeft 12 lengtestanden, waarmee elke stoppelbaard, snor, sik of baard perfect in model kan worden gebracht.

Detailkam voor precisiewerk
Hoewel het geweldig nieuws is dat mannen zo enthousiast bezig zijn met hun uiterlijk, moeten veel mannen het nog altijd hebben van een primitieve en inefficiënte combinatie van eenvoudige elektrische trimmers en scheerapparaten om de gewenste look te verkrijgen. Dit maakt een scherpe en duidelijk gedefinieerde stijl vrijwel onmogelijk.

De Philips Styleshaver is naast een styler voorzien van een precisiestyler op een smalle hals voor optimaal zicht. Hiermee kan de gebruiker zeer nauwkeurig details aanbrengen op moeilijk bereikbare plaatsen, zoals onder de neus. Door de trimmer een halve slag te draaien, ontstaat een scheerapparaat met twee scheerbladen voor een comfortabele en gladde scheerbeurt langs de contouren van het gezicht en de hals. De Styleshaver kan ook worden gebruikt om rechte lijnen te creëren, terwijl de middentrimmer tussen de scheerbladen een perfect gladde scheerbeurt mogelijk maakt, zelfs bij een stoppelbaard van drie dagen.

“We weten dat steeds meer mannen experimenteren met hun gezichtshaar; om er goed uit te zien en hun persoonlijkheid tot uiting te brengen. Met andere apparaten is dit lastiger of zelfs helemaal niet te realiseren”, aldus Maarten van den Berg, Manager Consumer Marketing Male Grooming voor de Benelux bij Philips Consumer Lifestyle. “Mannen moeten zich nu nog behelpen met een combinatie van producten, zoals scheerapparaten, trimmers of scharen. Dankzij de Philips Styleshaver kunnen mannen trimmen, stylen en scheren met slechts één apparaat en snel en eenvoudig hun gezichtshaar verzorgen.”

Productinformatie Philips Styleshaver

Het assortiment omvat twee modellen: de Philips Styleshaver Pro (QS6160) en de Philips Styleshaver (QS6140).

Kenmerken Styleshaver (QS6160):
• Baardtrimmer met 12 lengtestanden van 0,5 mm tot 10 mm
• Dubbelzijdige styler: 32 mm en 15 mm voor perfecte details
• Met dubbel scheerblad voor een perfecte scheerlijn
• Detailkam voor precisiewerk, baardkam voor gelijkmatig trimmen

Eenvoudig te gebruiken
• 50 minuten draadloos gebruik na 1 uur snel opladen.
• 100% waterdicht voor eenvoudig schoonmaken
• Reisvergrendeling voorkomt per ongeluk inschakelen
• Batterijlampje geeft de batterijstatus weer
• 2 jaar garantie, geschikt voor alle voltages, geen olie nodig
• Aan/uitlampje geeft duidelijk aan of het apparaat is ingeschakeld
• Oplader en etui: altijd opgeladen en klaar voor gebruik

Huidvriendelijke prestaties
• Huidvriendelijke, hoogwaardige trimmermesjes

Adviesprijs
Philips Styleshaver QS6160: € 109,99
Philips Styleshaver QS6140: € 84,99

¹ Door Philips in 2010 uitgevoerd onderzoek naar gebruikspatronen en opvattingen, gebaseerd op gesprekken met meer dan 10.000 consumenten.

Noot voor de redactie:
Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek).

Philips Styleshaver

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtings-toepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.