Nieuwe Comfort-borstkolf en Natural-fles van Philips AVENT, grote stap vooruit om borst- en flesvoeding te combineren

oktober 2, 2012

Eindhoven – Philips AVENT, het merk dat wereldwijd het meest door moeders wordt aanbevolen, presenteert de innovatieve Comfort-borstkolf en Natural-voedingsfles. Dankzij het bijzondere ontwerp van de nieuwe Comfort-borstkolf kunnen moeders nu gemakkelijker en ontspannen melk afkolven, terwijl de Natural-fles het proces van borstvoeding geven nabootst dankzij de brede, tepelvormige speen en het innovatieve ontwerp. Philips AVENT brengt deze nieuwe producten op de markt om moeders te helpen bij het combineren van borst- en flesvoeding, zodat zij hun kind een optimale start in het leven kunnen geven. Het merk bouwt met deze nieuwe producten voort op een rijke traditie van innovatie. Philips AVENT is sinds de introductie van het merk in 1984 verantwoordelijk geweest voor een lange reeks primeurs op het gebied van babyvoeding.

De Comfort-borstkolf van Philips AVENT is ontwikkeld in samenwerking met vooraanstaande borstvoedingsdeskundigen en is de enige kolf waarmee moeders in een comfortabele, leunende positie kunnen afkolven in plaats van voorover leunend. Het grotere gebruiksgemak van deze borstkolf stimuleert de melkhoeveelheid en helpt moeders om hun baby langer en meer borstvoeding te geven.

Volgens een internationaal onderzoek uitgevoerd door Philips AVENT en het Philips Center for Health and Well-being stopt 23% van alle moeders in de eerste drie maanden met borstvoeding omdat het te pijnlijk wordt. Comfort wordt algemeen erkend als essentieel voor succesvol afkolven. Dankzij de nieuwe Comfort-borstkolf hoeven moeders nu niet meer voorover te leunen tijdens het afkolven. Dit draagt bij aan een gevoel van ontspanning en vermindert de kans op rugpijn. De borstkolf is tevens voorzien van een innovatief massagekussen dat warm en natuurlijk aanvoelt op de borst. Dit massagekussen stimuleert de toeschietreflex en bevordert de melkhoeveelheid. Omdat het afkolven comfortabeler verloopt, kunnen moeders hun kind gemakkelijker voorzien van al het goede van moedermelk.

"Comfort speelt een essentiële rol bij borstvoeding en het is van even groot belang als een moeder haar melk wil of moet afkolven. Als de moeder gespannen is of zich niet op haar gemak voelt, kan dit een aanzienlijk effect hebben op de hoeveelheid melk die ze kan afkolven", vertelt Vicki Scott, verloskundige en adviseur babyvoeding en welzijn bij Philips AVENT. "De Comfort-borstkolf van Philips AVENT helpt moeders om hun kind zo lang als ze willen te voorzien van die belangrijke moedermelk en maakt het afkolven heel eenvoudig. Elke nieuwe moeder wil de juiste keuzes maken om haar kind een optimale start in het leven te geven en Philips AVENT kan daarbij helpen. Daarnaast heeft Philips AVENT een Natural-voedingsfles ontwikkeld. Het unieke ontwerp van deze fles vergemakkelijkt het combineren van borst- en flesvoeding omdat het inspeelt op de natuurlijke voedingsreflexen van de baby."

Ook afkolven wordt comfortabeler en minder vermoeiend dankzij de uniek vormgegeven handgreep van de manuele Comfort-borstkolf, die met één zachte druk op de knop kan worden bediend. De kolf kan dichter bij het lichaam worden gehouden voor een meer ontspannen positie van de handen en armen.

De Natural-voedingsfles is het nieuwste product van Philips AVENT, het merk dat in 1984 een meer natuurlijk vormgegeven fles op de markt bracht en daarmee een nieuwe wereldwijde norm stelde voor voedingsflessen. Het ontwerp van de Natural-voedingsfles is geïnspireerd door de natuur en biedt extra geruststelling voor nieuwe moeders, die zich vaak zorgen maken over het afwisselen van borst- en flesvoeding. De tepelvormige speen bootst de natuurlijke vorm van de borst na en zorgt ervoor dat de baby makkelijker kan toehappen. Hierdoor kunnen moeders borst- en flesvoeding gemakkelijker combineren, wat zorgt voor een tevreden baby en meer gemoedsrust bij de moeder. De Natural-voedingsfles is tevens voorzien van een uniek reliëf aan de binnenzijde van de siliconen speen. Dit verhoogt de flexibiliteit en zachtheid van de speen om inklappen te voorkomen.

De nieuwe Natural-voedingsfles van Philips AVENT is verkrijgbaar in twee maten. Het materiaal waaruit de fles bestaat (polypropyleen) is vrij van bisfenol A.

Sinds de introductie van het merk in 1984 heeft Philips AVENT vele hoogwaardige producten voor babyverzorging en -voeding ontwikkeld in samenwerking met vooraanstaande borstvoedingsdeskundigen. Philips AVENT kent een rijke traditie van innovatie en heeft onlangs 'My Baby & Me' ontwikkeld, een speciale applicatie voor mobiele telefoons die gratis kan worden gedownload. De app is vooralsnog alleen beschikbaar voor iPhones™ en biedt diverse functies waarmee ouders de ontwikkeling van hun baby kunnen volgen van de eerste maanden tot de peutertijd.

Philips AVENT logo

Philips AVENT

Philips AVENT Comfort-borstkolf

AVENT Comfort Bostkolf BPA free

Philips AVENT Natural-voedingsfles

Philips AVENT Natural-voedingsflessen

Meer informatie:

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:
Meja van Zelst
Senior PR Manager Philips a.i.
meja.van.zelst@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum