Succesvolle Wake-up Light van Philips krijgt facelift

Fris wakker worden op herfstachtige ochtenden

september 27, 2012

Eindhoven – Nu de herfst is begonnen en het vaak nog donker is bij het opstaan, krijgen mensen weer moeite met opstaan. Philips gaf de succesvolle Wake-up Light een facelift en brengt drie nieuwe modellen op de markt. Het nieuwe ontwerp van de Wake-up light is geïnspireerd op de zon (biedt verschillende kleurgradaties bij het wakker worden), is kleiner en neemt minder ruimte in beslag op het nachtkastje dan de vorige modellen.

Consumenten zijn al sinds de introductie van de Philips Wake-up Light in 2006 grote fans van het concept van de Wake-up Light. Recent onderzoek van Philips heeft echter aangetoond dat mensen steeds kritischer worden over de 'look and feel' van de producten die zij kopen. Vandaag-de-dag willen consumenten een natuurlijke, toegankelijke vormgeving die naadloos aansluit bij hun interieur. In reactie daarop heeft Philips de Wake-up Light voor 2012 een spannende facelift gegeven.

Philips Wake-up Light Colored Sunrise SimulationEen nieuwe lichtsequentie maakt gebruik van Colored Sunrise Simulation om de zonsopkomst na te bootsen en de gebruiker geleidelijk uit een diepe slaap te halen. Deze functie werkt door het geleidelijk verhogen van het lichtniveau gedurende een periode van 30 minuten, van een zacht ochtendrood via oranje tot de hele slaapkamer wordt overstroomd met helder geel licht. Van dit proces van geleidelijk toenemend licht is klinisch aangetoond dat het de gebruikers helpt natuurlijk te ontwaken en klaar te zijn voor de dag. De nieuwe vormgeving omvat verschillende natuurlijke geluiden die de gebruikers helpen geleidelijk te ontwaken als zij in hun lichtste slaap zijn, zodat ze de ochtend kunnen beginnen met een fris gevoel en klaar zijn voor de dag.

Ian Ellison, Creative Director bij Philips Design, zegt: “Consumenten zijn steeds veeleisender geworden als het gaat om producten voor in hun huis. Ze wensen de 'look and feel' van designobjecten in plaats van consumentenelektronica. De nieuwe Wake-up Light is voor beide doeleinden ontworpen en koppelt een chique vormgeving aan innovatieve functionaliteit. Dit voorziet de gebruikers van een meer positieve en betrokken productbeleving.”

De nieuwe Philips Wake-up Light is verkrijgbaar in drie uitvoeringen. Het topmodel (HF3550) wordt bediend door er een iPhone op aan te sluiten, wat betekent dat gebruikers het product kunnen bedienen met de innovatieve Philips Wake-up Light App. Die stelt hen in staat eenvoudig en intuïtief door de menuopties te navigeren.

De Philips Wake-up Light is de nummer 1 lichtwekker ter wereld. 92% van de gebruikers wordt prettiger wakker met de Philips Wake-up Light*

Wake-up Light HF3520

Philips Wake-up Light HF3520

Wake-up Light HF3550

Wake-up Light HF3550 Lifestyle

Tot de belangrijkste eigenschappen van de Wake-up Light behoren:

• Verbeterde, hoogwaardige vormgeving
  • Colored Sunrise Simulation voor een natuurlijk ontwaken [ HF3520 en de HF3550]
  • Extra vernieuwde natuurlijke geluiden
  • Instelbare duur van de ontwaaktijd
  • ‘Onzichtbaar’ display met touchkeys (HF3510 en HF3520), met zichzelf instellende helderheid
  • Aanraken voor sluimerfunctie (HF3520 en HF3550)
  • 100% bestuurbaar via iPhone (HF3550)

De Philips Wake-up Light is verkrijgbaar vanaf September (HF3510 en HF3520) en oktober (HF3550)

Prijzen

HF3510: 119,00 Euro
HF3520: 139,00 Euro
HF3550: 179,00 Euro

*Wake-up Light Early Buyer study, MetrixLab BV (Helen Hallebeek, Niels Berndsen, Casper Overgaauw, June 2011)

Voor nadere informatie en aankoop, kijk op www.lighttherapy.philips.com

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 00800 744 547 75

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:
Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.