Philips lanceert meerjaren campagne om borstkanker onder de aandacht te brengen

Sterke inzet voor gezondheid en welzijn mondt uit in langlopend ondersteuningsprogramma

september 26, 2012

Amsterdam – Philips is zeer betrokken bij de strijd tegen borstkanker. Daarom lanceert de onderneming vandaag een meerjarig wereldwijd programma waarbij ze al haar sectoren inzet. Met deze nieuwe campagne wil Philips de aandacht voor borstkanker vergroten, onderzoek ondersteunen, en vrouwen inspireren en informeren. Dit gebeurt door een reeks activiteiten binnen en buiten de organsiatie, zoals vraag-en-antwoordsessies met deskundigen, maar ook door inspirerende verlichtingsprojecten.

Verlichting benadrukt belang van vroegtijdige opsporing
Philips Lighting zet zich al vele jaren in om borstkanker onder de aandacht te brengen, onder meer door bezienswaardigheden over de hele wereld door middel van opvallende LED-kleurenverlichting in de schijnwerpers te zetten. Philips wil hiermee het publiek wijzen op het belang van vroegtijdige opsporing van borstkanker.

Dit jaar zal Philips tijdens de gehele maand oktober zijn expertise opnieuw inzetten om bekende gebouwen en bezienswaardigheden over de hele wereld te verlichten. Daarnaast kunnen Philips-medewerkers de campagne ondersteunen door inspirerende persoonlijke boodschappen in te zenden, die op 18 oktober worden geprojecteerd op de gevel van het Philips-hoofdkantoor in Amsterdam.

Campagne sluit aan bij ondernemingsprofiel
"Bij Philips Lighting beschikken we over de juiste kennis om bij te dragen aan de strijd tegen borstkanker, door de aandacht te vestigen op het belang van vroegtijdige opsporing", aldus Karen Tobiasen, Chief Human Resources Officer bij Philips Lighting. "Net als in voorgaande jaren gaan we in 2012 monumentale gebouwen en andere bezienswaardigheden over de hele wereld verlichten. Dit jaar wordt de campagne echter uitgebreid met een actieve rol voor onze ruim 120.000 medewerkers."

"Philips zet zich in voor gezondheid en welzijn, onder meer via betekenisvolle projecten gericht op de behoeften van consumenten over de hele wereld, waaronder veel vrouwen", vertelt Caroline Clarke, die leiding geeft aan de productcategorie Personal Care bij Philips Consumer Lifestyle. "Onze steun voor deze campagne sluit dan ook perfect aan bij ons profiel als onderneming. We willen deze boodschap graag uitdragen naar onze medewerkers, consumenten en klanten over de hele wereld om hen te wijzen op het belang van vroegtijdige opsporing."

De campagne zal tevens gebruikmaken van de deskundigheid van Philips Healthcare om borstkanker onder de aandacht te brengen en voorlichting te geven over de ziekte. Philips Healthcare ontwikkelt onder meer apparatuur voor de opsporing en behandeling van borstkanker.

Meer dan alleen technologie
"Wij zijn heel trots op het feit dat we dit programma kunnen aanbieden, dat voortbouwt op onze ervaring en expertise, zoals met het innovatieve nationale bevolkingsonderzoek naar borstkanker in Nederland. Deze digitale screening realiseerde het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in samenwerking met Philips. Duizenden vrouwen hebben voordeel van de waarde van mammografie en gelijkertijd wordt een database opgebouwd van medische beelden die bijdraagt aan verdere innovatie en het redden van levens in de toekomst,” zegt Philips Healthcare CEO Deborah DiSanzo.

Aanpak van binnen naar buiten
Tijdens de eerste fase van de meerjarige campagne richt Philips zich op zijn medewerkers over de hele wereld. De onderneming wil medewerkers over de hele wereld inspireren en ondersteunen om te doneren aan gerenommeerde onderzoeksinstituten. Philips zal vervolgens de totale bijdrage van alle medewerkers verveelvoudigen.

Aanvullend gaat Philips mammografie-onderzoeken faciliteren voor zijn medewerkers, waar mogelijk en gepast, en vraag-en-antwoordsessies met medisch deskundigen organiseren. Tijdens deze sessies kunnen medewerkers vragen stellen over borstkanker, het vroegtijdig herkennen ervan, en de behandeling van de ziekte.

"Bij Philips hechten we veel waarde aan het welzijn van onze medewerkers en het ligt dan ook voor de hand dat we deze nieuwe fase van onze borstkankercampagne beginnen met het inspireren en ondersteunen van onze mensen", aldus Carole Wainaina, Chief Human Resources Officer bij Philips Corporate HRM. "In de komende jaren zullen we de campagne verder uitbreiden en blijven luisteren naar onze medewerkers en naar consumenten over de hele wereld, om ervoor te zorgen dat zij betrokken blijven bij dit belangrijke onderwerp."

Voor persvoorlichting kunt u contact opnemen met:

Joost Maltha
Philips Healthcare Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home en portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum