Philips eindigt als eerste van supersector in Dow Jones Sustainability Index voor 2012

Philips behaalt recordscore van 91 uit 100 punten en boekt vooruitgang met economische, maatschappelijke en milieuprestaties

september 14, 2012

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming als eerste is geëindigd in de supersector 'Personal and Household Goods' in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) van 2012. Dit is het tweede achtereenvolgende jaar waarin Philips als nummer één van deze supersector is geëindigd. Dit resultaat onderstreept het voortdurende streven van Philips naar duurzaamheid als integraal onderdeel van de strategie op het gebied van gezondheid en welzijn.

De voortdurende investeringen van Philips in innovatie, efficiëntie en transparantie binnen de leveringsketen en de nadruk op positieve klantervaringen plaatsen duurzaamheid centraal in alle bedrijfsactiviteiten. Deze filosofie heeft zich vertaald in de opvallende erkenning voor Philips in de DJSI-index ten aanzien van aspecten als klimaatstrategie, milieurapportage en sociale indicatoren als de ontwikkeling van menselijk kapitaal. Zeer opvallend is dat Philips 99 uit 100 punten heeft gekregen in de nieuwe categorie ‘Supply Chain Management’.

"Bij Philips streven we ernaar de wereld gezonder en duurzamer te maken door middel van innovatie. Ons doel is om in 2025 de levens van drie miljard mensen te hebben verbeterd.
Om deze ambities te realiseren, houden we bij al onze activiteiten rekening met maatschappelijke en milieu-aspecten. We zijn dan ook erg verheugd dat onze inspanningen op dit gebied erkend worden", aldus Frans van Houten, bestuursvoorzitter van Koninklijke Philips Electronics N.V.
"Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de strategie van Philips. We beschouwen duurzaamheid als een belangrijke inspiratiebron voor innovatie en een motor voor winstgevende groei op de lange termijn."

In het kader van het EcoVision-programma richt Philips zich op drie duurzaamheidsdoelstellingen voor 2015 op het gebied van zorg, energiezuinigheid en recycling.

Noot voor de redactie over het EcoVision-programma
Om de onderneming een strategisch richtpunt op het gebied van duurzaamheid te geven, heeft Philips drie prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI’s) vastgesteld.

Philips streeft naar de volgende doelstellingen voor 2015:

• Wereldwijd minstens 500 miljoen mensen van zorg voorzien.
    Doel: in 2015 hebben we 500 miljoen mensen bereikt (via de sector Philips Healthcare).
  • De energiezuinigheid van Philips-producten verbeteren.
    Doel: in 2015 moet de energiezuinigheid van Philips-producten met 50% zijn verbeterd ten opzichte van 2009 (deze doelstelling heeft betrekking op het gemiddelde voor het gehele productassortiment).
  • De materialenkringloop sluiten.
    Doel: in 2015 moeten de hoeveelheden ingezamelde en gerecyclede producten en het aandeel van gerecyclede materialen in producten zijn verdubbeld ten opzichte van 2009.

Santa van der Laarse
Philips Corporate Communications
Email: santa.van.der.laarse@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home en portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.