Philips introduceert zijn nieuwste consumentenproducten op IFA – de internationale innovatiebeurs

Hoogtepunten zijn onder meer de nieuwe Philips HomeCooker, ontwikkeld in samenwerking met Jamie Oliver en de Philips Original Radio in jaren-50-stijl

september 3, 2012

Berlijn, Duitsland – op de Internationale Funk Ausstellung (IFA) 2012 in Berlijn, die van 31 augustus tot en met 5 september plaatsvindt, onthult Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) innovatieve consumentenproducten op het gebied van persoonlijke verzorging, gezondheid en welzijn, huishoudelijke apparatuur, koffie en lifestyle entertainment.

“Ik ben enorm blij met de fantastische innovaties die we dit jaar op IFA kunnen laten zien”, zegt Pieter Nota, CEO van Philips Consumer Lifestyle. “Onze samenwerking met Jamie Oliver, die heeft geleid tot de Philips HomeCooker, is een fantastisch voorbeeld van de manier waarop Philips helpt het leven van mensen te verbeteren, in dit geval door ouders met een druk leven te helpen een verse maaltijd op tafel te zetten.”

De HomeCooker van Philips is het eerste product in de nieuwe serie keukenapparaten die Philips met Jamie Oliver heeft ontwikkeld. Het is een multifunctioneel apparaat dat zowel het voorbereiden als het koken voor zijn rekening neemt. Zelfs op de drukste dagen kan er dus een vers gekookte maaltijd op tafel staan.

Philips is al lange tijd toonaangevend op audiogebied en zet die traditie voort met nieuwe Lifestyle Entertainment-producten, waaronder de reeks Philips Fidelio Wireless Hi-Fi, de ultieme oplossing voor draadloze overdracht van high-definition muziek vanaf een willekeurig apparaat: Apple, Android, tablet of laptop. Een andere primeur is de Philips Original Radio, een combinatie van geavanceerde technologie en een vormgeving die is ontleend aan de originele Philetta 254, die in 1955 op de markt kwam.

Op het gebied van mondverzorging vormt de Philips Sonicare PowerUp de nieuwste uitbreiding van de succesvolle Sonicare-productserie. Dit product biedt een eenvoudige manier om het gebit zacht maar effectief te reinigen en draagt het merk dat wereldwijd het meest wordt aanbevolen door tandartsen en mondhygiënisten.

Pieter Nota, CEO Philips Consumer Lifestyle

Voor persoonlijke verzorging introduceert Philips de nieuwe Styleshaver, een innovatieve 3-in-1-oplossing waarmee mannen hun persoonlijkheid kunnen benadrukken en met minder hulpmiddelen meer verschillende looks kunnen creëren. Met de Philips Styleshaver kunnen mannen trimmen, stylen en scheren met slechts één apparaat, en snel en eenvoudig hun gezichtshaar een bepaalde stijl geven.

In 2006 kwam de eerste Philips Wake-up Light op de markt. Inmiddels is door klinisch onderzoek bewezen dat dit product gebruikers helpt natuurlijker te ontwaken en beter aan de dag te kunnen beginnen. De opvallende nieuwe vormgeving van de Wake-up Light is geïnspireerd door de zon. De lamp heeft nu eenzelfde ronde vorm en dankzij nieuwe LED-lampen, die een lange levensduur hebben, kan bij de geleidelijke versterking van het licht nu ook de verkleuring van zonlicht worden gesimuleerd, zodat de dageraad natuurlijker dan ooit wordt nagebootst.

Philips komt verder met twee nieuwe producten op het gebied van koffie. De Saeco Exprelia Evo is een volautomatische espressomachine die een bijzonder smaakvolle Cappuccino Perfetto maakt, evenals vele andere koffievarianten. De Senseo Twist geeft een eigentijdse draai aan de SENSEO®-reeks en is gericht op consumenten die meer keuzemogelijkheden willen.

De Philips-persconferentie – gehouden door Pieter Nota, CEO van Consumer Lifestyle – vindt plaats op donderdag 30 augustus van 12.00-12.55 uur in Hal 22. Daarna presenteert Maarten de Vries, CEO van TP Vision, de nieuwste producten van Philips TV.

Voor meer informatie over Philips op IFA:

• Alle persberichten van Philips op IFA zijn beschikbaar op www.ifa.philips.com.
  • De Philips-stand bevindt zich in Hal 22.
  • De Philips-persruimte, in het alleen voor dealers en pers toegankelijke deel van Hal 22, is geopend van 30 augustus t/m 5 september, van 10.00 tot 18.00 uur.
  • In Hal 22 vinden op 30 augustus vanaf 13.30 uur workshops en rondleidingen plaats.
  • Tweets van Philips op IFA: #PhilipsIFA.

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek).

Klik hier voor beeldmateriaal.

Gelieve voor verdere persinformatie contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.