Update Philips standpunt over veiligheidsissue

augustus 21, 2012

Eerder vandaag zijn wij geïnformeerd over een mogelijke schending van een Philips-website. Philips heeft dit bericht meteen onderzocht en uit alles blijkt dat de vandaag gepubliceerd informatie identiek is aan de informatie die eerder dit jaar is gestolen uit Philips websites. Destijds (13 februari 2012) zijn een aantal Philips 'micro-sites’ gehackt. Dit zijn kleine websites die worden gebruikt voor campagnes en marketing promotie acties.

Philips heeft deze sites toen direct uitgeschakeld en een uitgebreid onderzoek ingesteld met behulp van externe veiligheidsexperts en de politie.  Uiteraard zijn uitgebreide additionele maatregelen genomen en uitgevoerd om de gegevens van onze klanten te beschermen tegen mogelijke toekomstige criminele activiteiten. Op dit moment bestaat geen reden om te twijfelen aan de veiligheid van invoer en opslag van klantgegevens op websites van Philips.

Zoals altijd neemt Philips zijn verantwoordelijkheid om persoonlijke informatie te beschermen zeer serieus.

Joost Akkermans
E-mail: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum