Op zoek naar dé look van Nederland tijdens Roze Maandag

Express Yourself Every Day

juli 23, 2012

Amsterdam – Eindhoven Philips gaat deze zomer het land in om aandacht te vestigen op het scheergedrag en de trimgewoonten van mannen. Bijzondere scheerstijlen en uitingen – van hoofdhaar, baard en stoppels, tot uniek borst- en ander lichaamshaar –, de rondreizende ‘Groom Saloon’ brengt de Nederlandse man in beeld en laat Nederland zien hoe deze look wordt gecreëerd.

Vanochtend vertrok de RozeMaandagExpress trein van Amsterdam naar de Tilburgse kermis; tijd voor de Philips kapper en groom reporters om reizigers te verrassen met stylingtips en een gratis kappersbeurt in de mobiele Groom Saloon zodat ze met een authentieke stijl aan het feest kunnen deelnemen.

Eerder portretteerden de groom reporters al mannen met een unieke look op Oerol, Robodock en het EK Beachrugby. Impressies en stijltips zijn terug te kijken op Facebook. Meer informatie over de Philips ‘Express Yourself’ campagne is hier te lezen.

Vakantiestijlen
Nu het in Nederland eindelijk op zomer begint te lijken, is de vakantietijd bij uitstek de gelegenheid om je baard een paar weken te laten staan en de gepaste look te cultiveren en proberen, zonder rare opmerkingen of gezeur van bazen, vrienden en familie. De onderstaande looks kwamen de groom reporters van Philips al veelvuldig tegen:

De vakantiebaard: waarschijnlijk een combinatie van zomerse luiheid, het ontbreken van routine en ‘vrij zijn’. Op de camping horen een koele Grizzly Adams-stijl volle baard of lange stoppels erbij; helemaal in harmonie met het landschap.

Dat mannen allang niet meer alleen hun gezicht scheren, blijkt uit de geschoren wielrennersbenen in de Tour de France, maar ook ‘geschoren borsthaar’ kwamen we al veel tegen. Met ontblote torso en een glad geschoren borst op het strand is al lang geen taboe meer en is zo gerealiseerd.

Een trend die de moderne mannen over lijken te nemen van hun vader is de snor. Misschien is het de hang naar vroeger ‘toen alles nog anders was’ maar met een mooie snor, zit je deze zomer snor op een mooi vakantieterras.

Wil jij weten hoe een perfecte baard of snor bij je staat? Philips heeft het juiste scheer- of trimproduct voor iedere look. Het uittesten van een nieuwe look kan ook, op de website van Philips.

Alvast een (haar)fijne vakantie gewenst!

The Groom Saloon

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Meja van Zelst of Saskia Maas
Senior PR Managers Philips
meja.van.zelst@philips.com of saskia.maas@philips.com
Tel: 040 2785030

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.