Express Yourself Every Day

Philips gaat op zoek naar dé look van Nederland

juli 20, 2012

Amsterdam – Eindhoven Mannen voelen zich vandaag de dag vrijer dan ooit om zichzelf op geheel eigen wijze te uiten en zo vorm te geven aan hun identiteit. Grooming – in het Nederlands ook wel trimmen genoemd – is een essentieel onderdeel van deze toenemende zelfexpressie onder mannen. Philips speelt hierop in deze zomer door in het hele land aandacht te vestigen op het scheergedrag en de trimgewoonten van de Nederlandse man. Mannen worden gestyled in de rondreizende ‘Groom Saloon’ en maken via Facebook kans op de Philips ‘Groom Award’ van 2012.

Groom Saloon op locatie

De komende maanden reist Philips met de ‘Groom Saloon’ door het land op zoek naar ‘dé look’. Twee Philips ‘groom reporters’ interviewen mannen die iedere dag met een scheerapparaat, tondeuse of baardtrimmer in de hand hun eigen look en identiteit creëren. Niet alleen zoeken zij mannen met een bijzondere scheerstijl, maar ook achterhalen zij wat deze mannen nou maakt wie ze zijn.

De groom reporters bezoeken winkelstraten, festivals, stranden en evenementen. Mannen kunnen zelf plaatsnemen op de stoel in de rondreizende ‘Groom Saloon’ om zich een authentieke look aan te laten meten door grooming experts. Philips geeft ter plekke een stylingbeurt en de mannen kunnen zo zelf de Philips groom-producten ervaren. Nederlandse mannen worden uitgedaagd met de mogelijkheid om iedere ochtend weer hun eigen unieke look te creëren.

Roze Maandag

Een van de evenementen waar Philips aanwezig is, is de Roze Maandag van de Tilburgse kermis op 23 juli a.s. In de speciale RozeMaandagExpress trein die van Amsterdam naar Tilburg rijdt, zullen de groom reporters samen met een trendy kapper reizigers verrassen met stylingtips en een gratis kappersbeurt in de mobiele Groom Saloon zodat deze met een authentieke stijl aan het feest kunnen deelnemen.

Eerder portretteerden de groom reporters al mannen en hun look op Oerol, Robodock en het EK Beachrugby. Deze impressies zijn terug te kijken op Facebook.

De toenemende zelfexpressie-trend wordt ook benadrukt door Mark Melief van Kinki Kappers: “Een volle baard, stoppels of glad: mannen zien het stylen van hun lichaamshaar al lang niet meer als ‘extra’. Scheren en trimmen is voor mannen een statement en een way-of-living; een manier van zelfexpressie die iedere dag weer wordt geperfectioneerd. Als lichaamsverzorging vanzelfsprekend is, dan spreekt de handeling voor zichzelf.”

Philips Groom Award

Na de intensieve zoektocht naar de unieke stijlen en verhalen van de Nederlandse man, reikt Philips in November de Groom Award uit. De winnaar ontvangt een compleet verzorgde ‘Scheer Je Weg’ trip naar ‘self expression capital’ Berlijn samen met twee vrienden, alwaar zij verwend worden met een scheerbeurt in de hipste scheersaloon van Europa, inclusief een nieuw outfit om hun ‘look’ te perfectioneren. Daarnaast leren ze alles over graffiti-art tijdens de Berlin Street Art and Graffiti Workshop en wordt een compleet avondprogramma verzorgd in het hippe Berlijnse nachtleven.

Express Yourself Every Day

Philips is sinds jaar en dag leider op het gebied van scheren en groomen en biedt voor iedere stijl het passende scheer- of groomproduct. Met de wereldwijde ‘Express Yourself Every Day’-campagne wil Philips de nieuwste ontwikkelingen op scheer- en stylinggebied onder de aandacht brengen. Met het uitgebreide portfolio kunnen mannen tot in detail bepalen hoe ze hun eigen look willen vormgeven en bijhouden.

Maarten van den Berg, Senior Marketing Manager Philips: “Mannen durven tegenwoordig hun eigen stijl te bepalen en kiezen heel bewust hoe ze hun gezichts- en lichaamshaar dragen. Met deze campagne wil Philips een stempel drukken op het scheergedrag van de Nederlandse man. Wij willen hen laten ontdekken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van scheren en stylen en hen helpen bij hun zoektocht naar de geschikte look. De nieuwe Facebook pagina www.groomsaloon.com inspireert en geeft tips om de voorkeursstijl van dat moment, iedere ochtend zelf voor de spiegel aan te kunnen meten.”

In scheertechniek loopt Philips al vele jaren voorop: sinds 1939 is in Drachten het Philips ontwikkelcentrum gevestigd, dat nog steeds de nieuwste innovaties op scheergebied ontwikkelt.

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Meja van Zelst of Saskia Maas
Senior PR Managers Philips
meja.van.zelst@philips.com of saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.