Philips Sonicare wint International Design Excellence Award voor innovatieve AirFloss

juli 16, 2012

Eindhoven – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is zeer verheugd dat de Sonicare AirFloss is onderscheiden met een prestigieuze International Design Excellence Award (IDEA).

De Sonicare AirFloss van Philips heeft brons gewonnen in de nieuwe categorie 'Bathrooms, Spas and Wellness' van deze gerenommeerde internationale ontwerpwedstrijd.

"We zijn bijzonder trots op deze onderscheiding voor de AirFloss. Het is een verdiende erkenning voor een buitengewoon innovatief product. De ontwerpers hebben gewerkt met een volledig nieuwe technologie om een product te creëren dat zowel effectief is als ergonomisch verantwoord en intuïtief in gebruik", aldus Sean Carney, Chief Design Officer bij Philips.

Het ontwerpteam van de Sonicare AirFloss wist vanaf het begin dat ze bijdroegen aan een revolutie op het gebied van mondverzorging. Het doel was om een apparaat te ontwikkelen dat optimale gebruiksvriendelijkheid combineert met de voordelen van de 'microburst'-technologie. De belangrijkste ontwerpinnovatie van het product is het kleine, gebogen mondstuk, dat zorgt voor een aanzienlijke functionele verbetering. "We moesten een zeer specifieke vorm ontwikkelen die intuïtief te gebruiken is om alle delen van de mond mee te bereiken", vertelt Bart Massee, Senior Design Manager van Philips Health & Wellness.

Over Philips Sonicare AirFloss

De Sonicare AirFloss is uitgerust met de innovatieve ‘microburst’-technologie en is speciaal ontworpen om flossen gemakkelijker te maken, zoveel mogelijk tandplak te verwijderen en de gezondheid van het tandvlees te verbeteren. Het apparaat geeft een korte stoot lucht en kleine waterdruppeltjes af voor een zachte en effectieve reiniging tussen de tanden. Er is minder dan één theelepel water of mondwater nodig om de gehele mond binnen 1 minuut te reinigen.

Lees meer over het ontwerpen van de AirFloss.

Meer informatie over de Philips Sonicare AirFloss.
Download foto's met hoge resolutie.

Philips AirFloss

Voor meer persinformatie:

Annemieke Strous
Philips Design Communications
Tel: +31 (0)6 2952 1874
E-mail: Annemieke.Strous@philips.com
www.design.philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over de IDEA awards

With its roots reaching back to 1938 and founded in 1965, the Industrial Designers Society of America (IDSA) is the world’s oldest, largest, member-driven society for industrial design. For over 30 years the society has produced the renowned International Design Excellence Awards (IDEA) program which fosters business and public understanding about the impact of industrial design on the quality of life and the economy. This is the premier international competition honoring design excellence in products, ecodesign, interaction design, packaging, strategy, research and concepts. In 2012 six new categories were introduced: digital design, social impact design, bathroom, spas and wellness, gardens and outdoors, kitchens, and living room and bedroom. The Henry Ford houses IDEA winners in its permanent collection to continue to tell the story of American innovation. Curve magazine, Core 77 and Yanko Design are IDEA 2012 media sponsors.