Nieuwe Philips ShoqBox: een reeks van draagbare, draadloze luidsprekers voor een krachtig geluid onderweg

juli 3, 2012

Amsterdam – Met een nieuwe reeks draagbare, draadloze luidsprekers maakt Philips het mogelijk muziek van een mobiele applicatie, zoals een smartphone, te beluisteren in hoge geluidskwaliteit. Met Shoqbox-reeks, is het mogelijk altijd en overal muziek te delen en een stijl en configuratie te kiezen die perfect passen bij de gewenste luisterervaring. Deze Bluetooth compatibele universele luidsprekers bieden altijd en overal een goed, draadloze geluid waar deze ook wordt afgespeeld.

De draagbare, draadloze Philips ShoqBox luidsprekers zijn klein genoeg voor in een rugtas en vormen een muzikale accessoire voor onderweg. Dankzij de li-ionbatterij kan langdurig muziek beluisterd worden op reis en met de bewegingssensor kan men in een handomdraai van nummer veranderen.

ShoqBox
De Philips ShoqBox-reeks bevat een model (SB7200) dat is beschermd met spatwater- en schokbestendige materialen; ideaal voor een avontuurlijk gebruik en buitentoepassingen. Dit model bevat tevens een ingebouwd slotje om de luidspreker aan een sportoutfit vast te maken.

Een ander model uit het Philips ShoqBox-reeks (SB7300) heeft weer de materialen en de vormgeving voor een grootse luisterervaring: echt aluminium, een speciaal roostermotief en een grote metalen volumeknop. Deze luidspreker staat prachtig in elk interieur en is voldoende compact om mee te nemen. De vier neodymium luidsprekers zorgen voor een vervormingsvrij geluid met diepe bassen die de hele kamer vullen met muziek. De vier luidsprekers zijn multi-directioneel waardoor ze horizontaal of verticaal te plaatsen zijn.

Met twee Philips ShoqBox-luidsprekers is het mogelijk een stereosysteem te creëren: met één tikje wordt de ene luidspreker de rechter en de andere de linker luidspreker, net als bij een gewoon hifisysteem.

Met de ingebouwde microfoon van de luidspreker of via een smartphone is het met de Philips ShoqBox-reeks tevens mogelijk om een inkomende oproep gemakkelijk te beantwoorden.
De Philips ShoqBox luidsprekers hebben een universele connectiviteit: welke draagbare speler of smartphone ook aangesloten wordt via Bluetooth. De Philips ShoqBox is uitermate geschikt voor het delen van muziek overal en met iedereen.

De Philips ShoqBox is verkrijgbaar voor de volgende marktadviesprijzen.
Shoqbox SB7100: 149,00 Euro
Shoqbox SB7300: 199,00 Euro

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Meja van Zelst
PR Manager Philips a.i.
meja.van.zelst@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 908 01 19 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.