De Philips Respironics SimplyGo draagbare zuurstofconcentrator is voortaan beschikbaar in Nederland

juli 3, 2012

Eindhoven – Philips Respironics, een onderdeel van Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) brengt zijn jongste doorbraak in zuurstoftherapie uit in Nederland. SimplyGo is de enige draagbare zuurstofconcentrator (POC) van minder dan 5 kilo die op aanvraag van de gebruiker een continue stroom van zuurstof vrijgeeft. Het apparaat is derhalve ideaal voor thuisverzorgers en artsen die zowel de therapie als de behoeften die inherent zijn aan de levensstijl van hun patiënten, willen beheren.

Patiënten die lijden aan een chronische obstructieve longaandoening (COPD) en chronisch respiratoire insufficiëntie en onder zuurstoftherapie zijn, zouden hun zuurstofapparaat minstens 15 uur per dag moeten gebruiken om hun levenskwaliteit en hun overlevingskansen op lange termijn te verbeteren . "De oplossingen van Philips Respironics laten het de patiënten toe de best passende oplossing te selecteren om hen te helpen de zuurstoftherapie in acht te nemen en toch harmonieus te leven", aldus Mats Dahlquist, vicevoorzitter Home Healthcare Solutions International.

Net als alle POC's levert SimplyGo een pulsdosis zuurstof af wanneer de gebruiker begint te ademen. SimplyGo kan ook een continue zuurstofstroom afgeven, net als een vaste concentrator voor thuisgebruik. Met een zuurstofdebiet van twee liter per minuut kan SimplyGo tegemoetkomen aan de behoeften van bijna alle zuurstofgebruikers, ook zij die bijzonder actief zijn of een continue zuurstofstroom nodig hebben.

Philips Respironics streeft ernaar een assortiment innovatieve producten te bieden die de behandeling verbeteren, de mobiliteit van zuurstofgebruikers verhogen, de professionele activiteiten stroomlijnen en de therapie vereenvoudigen. SimplyGo is een belangrijke nieuwkomer in het al uitgebreide Philipsgamma van zuurstofproducten. Het is een draagbare concentrator van een nieuwe generatie die de zorg en het beheer voor vrijwel alle zuurstofgebruikers vereenvoudigt.

SimplyGo wordt geleverd in een fraaie en functionele draagtas, met een opvouwbare trolley, een intuïtief en makkelijk af te lezen scherm en een afneembare accessoiretas. Het apparaat is bijzonder flexibel dankzij de uitneembare batterij die overal waar een stroombron is, dus ook in de auto, kan worden opgeladen. Philips ontwierp zijn jongste POC met het oog op optimale betrouwbaarheid en robuustheid. SimplyGo werd uitvoerig getest in extreme omstandigheden (schokken, trillingen en temperaturen) om de patiënten bedrijfszekere prestaties te garanderen tijdens hun dagelijkse activiteiten.

SimplyGo past zich aan de behoeften van de meeste zuurstofgebruikers aan en biedt hen de vrijheid om even van huis weg te zijn voor een dag, voor het werk, voor een weekend of voor een lange vakantie. Ook voor de thuisverzorgers biedt SimplyGo tal van voordelen, zoals flexibele serviceprogramma's of garantieopties van twee, drie of vijf jaar, afhankelijk van hun eigen professionele behoeften. Dankzij het ontwerp en de vele servicetools, kunnen technici desgewenst ter plaatse hun werk verrichten.

Deze jongste nieuwkomer van Philips Respironics biedt zuurstofpatiënten meer mobiliteit en eenvoud, wat hun levenskwaliteit verbetert. Meer informatie is te vinden op www.philips.com/ReadySetSimplyGo.

Respironics SimplyGo

Voor meer informatie contact opnemen met:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 027 007 260

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt ongeveer 122.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,6 miljard EUR in 2011. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be