KLM BioFuel Programma brengt ontwikkeling biofuel verder - KLM’s langste vlucht op duurzame biofuel ooit

juni 20, 2012

Na de eerste commerciële biofuel vlucht die KLM in juni 2011 heeft gevlogen, voert KLM vandaag de langste biofuel vlucht ooit uit. De KL705 vertrekt vandaag met een Boeing 777-200, onder andere met staatssecretaris Atsma van Infrastructuur en Milieu aan boord, van Amsterdam naar de duurzaamheidstop Rio+20 in Rio de Janeiro, Brazilië. Het toestel vliegt deels op een duurzame brandstof die gemaakt is van afgewerkt frituurvet (Used Cooking Oil).

Daarnaast breidt KLM haar pioniersrol op het gebied van de ontwikkeling van duurzame biobrandstof verder uit. Al sinds 2007 werkt KLM samen met WNF-NL. KLM lanceerde vanmorgen een programma dat zij als eerste luchtvaartmaatschappij met SkyNRG heeft ontwikkeld. Hiermee stelt zij bedrijven in staat om een deel van hun vluchten op duurzame biobrandstof te gaan vliegen en daarmee de verdere ontwikkeling van biofuel te stimuleren. Prominente bedrijven zoals Ahold, Heineken, Accenture, DSM, Philips, Nike en Schiphol Group hebben zich vandaag aan het KLM BioFuel programma verbonden. Zij tonen hiermee hun leiderschap en nodigen andere bedrijven uit om dit voorbeeld te volgen.

“Ik ben trots op de support van Ahold, Heineken, Accenture, Philips, DSM, Nike, en Schiphol Group voor ons BioFuel Programma. De inzet van duurzame biofuel is namelijk één van de belangrijkste oplossingen om de luchtvaart te verduurzamen. Dit kunnen we alleen bereiken met partners die hun nek durven uit te steken,” aldus Camiel Eurlings, managing director KLM.

Ook staatssecretaris Joop Atsma is blij met deze mijlpaal. “Met het KLM BioFuel Programma laten bedrijven samen met KLM en SkyNRG hun leidende positie zien in duurzaamheid. Ik roep hierbij het Nederlandse bedrijfsleven op zich ook aan te sluiten om zo de ontwikkeling van biofuel te versnellen en een duurzame economie te stimuleren. Ik ga alles op alles zetten om Nederlandse ambtenaren voor dienstreizen vanaf 2013 zo veel mogelijk op biofuel te laten vliegen, evenals het regeringstoestel.”

KLM BioFuel -foto

Voor persvoorlichting kunt u contact opnemen met:

Eric Drent
Senior Communicatiemanager/Woordvoerder Philips Nederland
Tel: +31 (0)6 5190 5718
Email: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.