Philips staat op tegen kanker en steunt Alpe d’HuZes

juni 5, 2012

Op 6 en 7 juni beklimmen duizenden  fietsers de Franse Alpe d’Huez om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Ook Philips heeft zich aangesloten bij het jaarlijkse wielerevenement Alpe d’HuZes en hoopt meer dan 135.000 euro voor de goede zaak op te halen. Drie teams met achttien deelnemers zullen de berg uit Philips’ naam gaan bedwingen.

Philips is betrokken bij de strijd tegen kanker. Niet enkel door de innovaties die we maken waarmee artsen de ziekte sneller kunnen opsporen en beter kunnen behandelen, maar ook door ons maatschappelijk in te zetten. Daarom steunt Philips Alpe d’HuZes, een initiatief dat de kwaliteit van leven wil verbeteren voor mensen die worstelen met kanker. Sinds de start in 2006 wordt elk jaar een nieuw recordbedrag aan sponsoring opgehaald en alle sponsorgelden gaan naar onderzoek tegen deze slopende ziekte. Als bedrijf dat continu innoveert om de gezondheid en het welzijn van mensen te verbeteren, wil Philips hier graag zijn steentje aan bijdragen.

De drie teams hebben de laatste maanden verschillende acties op touw gezet om extra sponsorgelden binnen te halen voor het goede doel. Zoals een spinningmarathon en het ontwerpen van speciale wielerkleding met het logo van Philips erop. Alle opbrengsten gaan naar Alpe d’HuZes. Arthur Eerdmans, Team Captain Philips Nederland: “We gaan soms voorbij aan wat echt belangrijk is in het leven, zoals onze gezondheid. Maar liefst één op de drie mensen wordt getroffen door kanker, dus het is ontzettend belangrijk dat we de strijd met deze ziekte aangaan. Met onze acties en onze deelname aan Alpe d’HuZes willen een vuist maken tegen kanker en bewustzijn vergroten.”

De teams zijn te volgen via @PhilipsNL en via de Facebook-pagina van Philips Nederland.

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Joost Maltha
Philips Benelux Communicatie
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.