Philips lanceert innovatief stoomstrijksysteem PerfectCare Silence en Easy8 strijkplank voor de meest comfortabele strijkervaring

mei 29, 2012

Amsterdam – Philips lanceert het PerfectCare Silence strijksysteem met stoom en de Easy8 strijkplank.  Als het nummer 1 merk in strijkapparaten steunde Philips op zijn 50 jaar lange ervaring en op uitvoerig consumentenonderzoek om een combinatie van innovatief design en functionaliteit te ontwikkelen. Het resultaat? Een snellere en eenvoudigere strijkervaring voor de consument.

Philips PerfectCare Silence
De PerfectCare Silence, opvolger van het eerste en succesvolle Philips PerfectCare stoomstrijksysteem, is het stilste krachtige stoomstrijksysteem ter wereld*. De PerfectCare Silence, met de Optimal TEMP-technologie van Philips, biedt de combinatie van een laag geluidsniveau, stoom en geoptimaliseerde temperatuur om elke mogelijke stof te strijken zonder de instellingen te hoeven wijzigen.

Tijdens het strijken word je wel eens afgeleid door het geluid van de stoomgenerator en omdat veel mensen graag strijken terwijl ze tv kijken, heeft Philips de PerfectCare Silence ontwikkeld om het strijken zo aangenaam mogelijk te maken.

Dit strijksysteem houdt de temperatuur van de zoolplaat constant door een vooruitstrevend cyclonisch stoomreservoir dat onder een constant hoge druk stoom afgeeft (terwijl andere stoomgeneratoren kunnen lekken of weinig of geen stoom voortbrengen) te combineren met een Smart Control-processor. Zelfs als je het strijkijzer vijf minuten onbewaakt op een kledingstuk laat liggen, dreigen deze niet te verbranden of te verschroeien.

Voorsorteren van kledingstukken of de temperatuur wijzigen is dus niet meer nodig: je strijkt na elkaar linnen, zijde, katoen en kasjmier zonder te wachten. Hiermee gaat strijken sneller en makkelijker.

Philips Easy8 strijkplank
In tegenstelling tot de meeste strijkplanken op de markt, werd de Easy8 speciaal ontworpen voor gebruik met stoomstrijkijzers, zoals de PerfectCare Silence, en is hij voorzien van een extragrote, stabiele strijkijzersteun. De Easy8 strijkplank heeft als eerste een exclusief inklapbaar schouderhulpstuk (ShoulderWing) dat het strijken van hemden veel gemakkelijker maakt. Het hemd hoeft tijdens het strijken niet meer verlegd te worden. De extragrote vorm van de strijkplank zorgt ervoor dat strijken sneller gaat omdat je meer in één keer strijkt.

Met Easy8 hang je je kledingstukken na het strijken ook meteen op aan het ophangrek, wat tijd en moeite bespaart. En met de handige bewaarmand heb je je strijkaccessoires of persoonlijke spullen als gsm of afstandsbediening altijd binnen handbereik.

Om ervoor te zorgen dat strijken sneller, handiger en veiliger wordt, pakt de Easy8 strijkplank veelvoorkomende problemen aan met zijn acht hoofdkenmerken:

Snel strijken
1. Exclusief ShoulderWing-systeem om hemden makkelijker te strijken
2. Overtrek met meerdere lagen zodat het strijkijzer vlotter glijdt
3. Extragrote vorm van de strijkplank om meer in één keer te strijken
Comfortabel strijken
4. Het snoer hangt niet in de weg dankzij de speciale snoerhouder
5. Na het strijken hang je de kledingstukken op aan het ophangrek
6. Houd je zaken bij de hand in de exclusieve bewaarmand
Veilig strijken
7. Extragrote strijkijzersteun, ideaal voor strijksystemen met stoom
8. Kinderslot en transportvergrendeling, voor extra veiligheid

Productkenmerken

• In de hoogte instelbaar: 70 – 94 cm
  • 6 hoogtestanden
  • Geschikt voor: strijksystemen met stoom, stoomstrijkijzers
  • Beschermende antislipvoetjes
  • Strijkoppervlak: geperforeerd metaal
  • Poten:  gemoffeld metaal
  • Plankovertrek: 100 % katoen, schuimlaag en molton voor optimaal comfort

* in de categorie van de strijksystemen met stoom onder druk.

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Meja van Zelst
PR Manager Philips a.i.
meja.van.zelst@philips.com
Tel: 040-2785030

OneVoice
Charlotte Burgers
Charlotte.burgers@fleishman.com
Tel: 020-4065930

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.