Boston Scientific en Philips Healthcare richten zich samen op optimalisering van aanbod beeldvormende apparatuur

De samenwerking zal naar verwachting leiden tot grotere toegankelijkheid van beeldvormingsgegevens voor behandeling van patiënten

mei 22, 2012

NATICK en ANDOVER, Mass. – Boston Scientific Corporation (NYSE: BSX) en Koninklijke Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) hebben aangekondigd te gaan samenwerken, zodat Philips in alle delen van de wereld de beeldvormende apparatuur van Boston Scientific kan verkopen voor gecombineerd gebruik met de Allura Xper(TM)-systemen voor het katheterisatielab.

Het Ultrasound Imaging System van Boston Scientific iLab(TM) fungeert als veelzijdig platform voor de beeldvormingskatheters van Boston Scientific. Het iLab-systeem levert een uitzonderlijk goede beeldkwaliteit en stelt artsen in staat te kiezen uit een scala van beeldvormingskatheters voor coronaire, perifere en intracardiale toepassingen. Het iLab-systeem is compatibel met alle bekende röntgensystemen, met inbegrip van het Philips Allura Xper-systeem, en is geschikt voor integratie met deze systemen. Dankzij deze overeenkomst wordt het productenpakket van Philips uitgebreid met een geïntegreerde oplossing voor beeldvorming die compatibel is met de huidige beeldvormingskatheters van Boston Scientific, maar ook met katheters van de volgende generatie.

De beeldvormende producten van Boston Scientific omvatten een complete lijn van intravasculaire IVUS (intravascular ultrasound)-katheters en intracardiale ICE ( intracardiac echocardiography)-katheters. Daarnaast beschikt het bedrijf over een robuust ontwikkeltraject voor nieuwe technologieën. Deze systemen stellen de arts in staat aangedane slagaders en intracardiale structuren te beoordelen, ter ondersteuning van een correcte diagnose en behandeling.

Philips is wereldwijd toonaangevend op het gebied van angiografische systemen voor het cardiologielab. Het Allura Xper-systeem van Philips biedt een uitzonderlijke beeldhelderheid en een dieper doordringend beeld voor de diagnose en behandeling van hartaandoeningen. Interventiehulpmiddelen werken naadloos samen met het röntgensysteem, dat perfect kan worden afgestemd op meerdere omgevingen, voor zowel cardiologische interventie als cardiovasculaire toepassingen.

"Boston Scientific is verheugd over de samenwerking met Philips, waarmee het fundament voor een duurzame relatie wordt gelegd," aldus Isaac Zacharias, algemeen manager beeldvormende producten bij Boston Scientific. "Als belangrijkste leverancier van medische technologie voor cardiologen en elektrofysiologen verwachten wij dat deze samenwerking ertoe leidt dat Boston Scientific en Philips samen nog beter in staat zijn geïntegreerde oplossingen te bieden die het gebruiksgemak en de workflow voor onze klanten overal ter wereld zullen verbeteren."

"Met deze samenwerking zet Philips wederom een stap verder in onze strategie die gericht is op het bieden van naadloos geïntegreerde interventieoplossingen. Samen met bedrijven als Boston Scientific werkt Philips aan de continue verbetering van geïntegreerde functies voor onze kathlabs en van de gebruikerservaring," zegt Bert van Meurs, senior vicepresident en algemeen manager Interventional X-Ray bij Philips Healthcare.

Meer informatie:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.