Philips brengt beleggers en financieel analisten op de hoogte van nieuwste ontwikkelingen in Healthcare-sector

mei 10, 2012

Boston, Massachusetts, Verenigde Staten – Tijdens een bijeenkomst met beleggers en financieel analisten vandaag in Boston zal Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) de financiële markten op de hoogte brengen van de voortgang die is geboekt in het kader van Accelerate!, het Philips-programma voor verandering en resultaatverbetering. Daarna zal een uitgebreid overzicht worden gegeven van de nieuwste ontwikkelingen binnen de Healthcare-sector van Philips.

Naast de voortgang van Accelerate! zal Philips-bestuursvoorzitter Frans van Houten de markten bijpraten over de maatregelen die worden genomen om de financiële doelstellingen voor de middellange termijn (2013) te realiseren. Tijdens de bijeenkomst zal Deborah DiSanzo, die op 1 mei 2012 werd benoemd tot Chief Executive Officer van Philips Healthcare, uitleg geven over de strategie die Philips Healthcare volgt om winstgevende groei te bevorderen door waarde te creëren met behulp van oplossingen en klinische en zakelijke innovaties. Daarnaast zullen andere leden van de directie van Philips Healthcare hun visie geven op actuele marktontwikkelingen en de prioriteiten van de onderneming.

“Onze investeringen in zinvolle innovaties hebben geresulteerd in een sterk portfolio van producten en diensten waarmee we de strijd met onze concurrenten kunnen aangaan. We willen ons nu vooral richten op optimalisatie van onze bedrijfsprocessen om onze resultaten verder te verbeteren”, aldus mevrouw DiSanzo.

De presentaties in Boston beginnen om 8.15 uur lokale tijd (14.15 uur MET). Via deze link kunt u de webcast beluisteren en de presentaties downloaden die tijdens de bijeenkomst zullen worden gebruikt.

Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tel.: +31 20 5977415
E-mail: steve.klink@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Toekomstgerichte mededeling

Dit persbericht kan toekomstgerichte mededelingen bevatten met betrekking tot de financiële staat en de bedrijfsresultaten van Philips en omvat zeker de plannen of doelstellingen van Philips daar aangaande. Van nature zijn toekomstgerichte mededelingen risicovol en onzeker, omdat ze gerelateerd zijn aan gebeurtenissen en afhankelijk zijn van omstandigheden die in de toekomst zullen plaatsvinden en er vele factoren zijn die er toe kunnen leiden dat de feitelijke resultaten en ontwikkelingen substantieel anders uitpakken dan omschreven in deze toekomstgerichte mededelingen.