Philips krijgt grote order voor uitrusting van nieuw topziekenhuis in Turkije

mei 3, 2012

• Grootste overeenkomst met ziekenhuis voor medische technologie in groeimarkt Turkije ooit
  • Philips levert Academisch Ziekenhuis Medipol een complete zorgoplossing afgestemd op lokale behoeften op het gebied van cardiologie, oncologie, vrouwenzorg en slaap

Eindhoven – Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag aangekondigd een belangrijk contract te hebben afgesloten met het Academisch Ziekenhuis Medipol in Turkije. Het betreft de installatie van geavanceerde Philips-oplossingen in een nieuw ziekenhuis met 500 bedden in Istanbul, in de wijk Bağcılar. Met dit contract is een bedrag van naar schatting 13 miljoen euro gemoeid. Het is daarmee het grootste medische technologiecontract dat ooit voor een ziekenhuis in Turkije is afgesloten.

De overeenkomst maakt deel uit van een flexibele financiële oplossing waarbinnen Philips een breed scala van de nieuwste cardiologische en oncologische technologieën zal installeren. Daartoe behoort apparatuur die nooit eerder in Turkije is geplaatst. Daarnaast zal Philips de algehele verlichting in het ziekenhuis verzorgen en een adviserende rol vervullen bij het workflowontwerp, waardoor een optimale ervaring voor zowel patiënten als medewerkers wordt gegarandeerd.

“Patiëntgerichte zorg staat centraal bij iedere ontwerpfase van het nieuwste Medipol-ziekenhuis. Onze samenwerking met Philips bewijst dat wij ons 100% inzetten voor patiëntenzorg op het hoogste niveau. Dankzij de uitgebreide expertise en persoonsgerichte aanpak van Philips zullen wij op innovatieve en doordachte wijze kunnen inspelen op zowel patiëntgerichte als klinische behoeften, waarbij de meest geavanceerde beeldvormende en medische oplossingen zullen worden gebruikt,” aldus Fahrettin Koca, CEO van het Medipol-ziekenhuis.

Het contract met het Medipol-ziekenhuis omvat onder meer een tweetal voor Turkije unieke beeldvormende Philips-systemen: het BrightView XCT-systeem en het Sonalleve MR HIFU-systeem. Het Philips BrightView XCT-systeem betekent een doorbraak op het gebied van hybride beeldvormingstechnologie (het combineren van twee beeldvormingstechnologieën, in dit geval CT en SPECT). Dankzij dit systeem kan het volledige hartvolume met één scan worden vastgelegd. Het MRI-geleide HIFU (High Intensity Focused Ultrasound)-systeem, dat minimaal invasieve behandeling van fibroïden in de baarmoeder mogelijk maakt, werd onlangs door het blad TIME uitgeroepen tot een van de meest originele ideeën, innovaties en revolutionaire vindingen van 2011.

Tevens zal het Medipol-ziekenhuis worden uitgerust met een slaaplabfaciliteit voorzien van de nieuwste Philips-technologieën, zoals de slaapdiagnostische systemen Alice 6 LDx en LDE PSG (polysomnografie). Deze systemen voorzien laboratoria van alle functionaliteit die nodig is voor de uitvoering van zowel standaard als geavanceerd slaapdiagnostisch onderzoek. Dit is het eerste Alice 6 PSG-systeem dat in Turkije wordt geïnstalleerd.

“Bij Philips zijn wij verheugd dat de nauwe samenwerking met het Medipol-ziekenhuis bij de totstandkoming van dit belangrijke project ertoe leidde dat we een op maat gesneden pakket konden ontwikkelen waarmee de patiënt een faciliteit op absoluut A-niveau wordt geboden,” aldus Kevin Haydon, algemeen directeur Global Sales and Service International bij Philips Healthcare. “Als bedrijf zet Philips zich in voor het samenwerken met plaatselijke zorgaanbieders als Medipol om innovatieve en gepersonaliseerde oplossingen te kunnen leveren, toegesneden op de specifieke behoeften in Turkije.”

Meer informatie:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.