Philips presenteert nieuwe co-created range van CitiScape hoofdtelefoons, geïnspireerd op de zes meest creatieve wereldsteden

april 24, 2012

• Een reeks van stijlvolle hoofdtelefoons met hoofdband en oordopjes, geïnspireerd op de zes meest creatieve wereldsteden
  • De MusicSeal-technologie minimaliseert het geluidsverlies waardoor maximaal van de muziek genoten kan worden
  • Langdurig luistercomfort dankzij de met lucht gevulde, gecapitonneerde hoofdband en de kussens met memory foam

Amsterdam – Philips haalde inspiratie in de zes meest bruisende steden ter wereld om samen met muziekminnende stadsbewoners zijn CitiScape Collection van hoofdtelefoons te ontwerpen. Samen met meer dan honderd supercreatieve inwoners van New York, Londen, Berlijn, Sjanghai, Parijs en Tokio is Philips erin geslaagd een elegante collectie van hoofdtelefoons te ontwerpen die passen bij een urban lifestyle. Bovendien gaan ze geluidsverlies tegen, zodat men altijd en overal kan opgaan in de muziek.

De CitiScape Collection bestaat uit drie modellen met hoofdband en een oortelefoon, die luisteren naar de namen Uptown, Downtown, Shibuya en St Germain. Ze bieden stuk voor stuk een apart doch bijzonder functioneel design. Met de CitiScape Collection wordt voor het eerst de MusicSeal-technologie toegepast, een dubbellaagse wand in de oorschelp die de rand tussen het kussentje en de behuizing dicht. Dit helpt de achtergrondgeluiden van de stad weg te werken en geluidsverlies tegen te gaan.

Naast de MusicSeal-technologie is de CitiScape Collection voorzien van een ingebouwde microfoon om gemakkelijk de muziek even stil te zetten en een oproep te beantwoorden. Het vlakke snoer van 1,2 m kan niet verstrikt raken waardoor de hoofdtelefoon er altijd goed uitziet.

Het op New York geïnspireerde Uptown-model met hoofdband biedt een solide constructie in aluminium die de superzachte kussentjes met traagschuim en de met lucht gecapitonneerde hoofdband ondersteunen. Op die manier kan urenlang in alle comfort van hoog kwaliteitsgeluid worden genoten. Met de Uptown CitiScape hoofdtelefoon ontsnapt men even uit de wereld rondom en ruilt men de stadsgeluiden in voor muziek. De hoofdtelefoon biedt de hoogste geluidsprecisie dankzij de fijn afgestelde 40 mm drivers, en totale privacy met MusicSeal. De Uptown-serie met retro-look is verkrijgbaar in een zwarte uitvoering met bruine kussentjes of in bruin met lichtgrijze kussentjes.

Voor een meer geraffineerde, casual look is er de Downtown-serie die de New Yorkse 'streetwear' illustreert. De Downtown-serie, met een vederlichte verenstalen constructie gehuld in gelast zacht schuim, biedt authenticiteit en comfort. Net als de Uptown-serie zorgen de 40 mm drivers voor een kristalheldere, natuurlijke klank en met de MusicSeal-technologie blijft men ondergedompeld in het eigen wereldje, met de favoriete muziek. De Downtown-serie is verkrijgbaar in bruin, lichtgrijs en paars.

Elegante eenvoud en de Japanse popcultuur ontmoeten elkaar in de Shibuya-hoofdtelefoon met hoofdband. Dankzij het gebruik van vederlichte kunststof, een luchtdoorlatende hoofdband en zachte, soepele kussentjes die de meest comfortabele vorm aannemen biedt de Shibuya een optimaal draagcomfort. De dynamisch afgestelde 40 mm drivers zorgen dat de bastonen dieper en rijker klinken. En met de isolerende kussentjes op het oor geniet men toch nog van de drukte van de stad, maar dan zonder het ongewenste lawaai. De Shibuya-serie is verkrijgbaar in tal van kleuren, als bruin, blauw, roze, paars en wit.

De oortelefoons uit de funky doch stijlvolle St Germain-serie representeren de 'vibe' van de Parijse boho-wijk. Met zijn nauwkeurig afgestelde 10 mm drivers biedt de St Germain-oortelefoon je onderweg een helder en natuurlijk geluid. De oordopjes kunnen veilig in een tas worden opgeborgen zonder dat ze verstrikt raken. Met de schuifsnoeren kan moeiteloos een oordopje met vrienden gedeeld worden. De St Germain oortelefoons met de Parijse charme en elegantie zijn beschikbaar in bruin of paars.

De Citiscape hoofdtelefoons zijn verkrijgbaar vanaf april.
Marktadviezen zijn:
Citiscape Shibuya: 49,99 Euro
Citiscape St. Germain: 49,99 Euro
Citiscape Downtown 69,99 Euro
Citiscape Uptown 99,99 Euro

Citiscape Shibuya

Citiscape St. Germain

Citiscape Downtown

Citiscape Uptown

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.