Philips introduceert een Special Edition Performer stofzuiger in titanium en viert hiermee anderhalf miljoen verkochte exemplaren

april 19, 2012

Amsterdam – Om 40 jaar ervaring in stofzuigers te vieren, brengt Philips (AEX: PHI, NYSE: PHG) een speciale editie van zijn Performer-model uit. De Performer, de best verkochte stofzuiger uit de Philips reeks, is immens populair. Wereldwijd werden er al ruim anderhalf miljoen stuks van verkocht. De nieuwe Philips Performer Special Edition ligt net op tijd voor de voorjaarsschoonmaak in de winkel. De stofzuiger ziet er fraai uit met zijn titanium uiterlijk, wordt geleverd met een gratis schoonmaakkit voor de auto, en belooft de hoogste zuigkracht voor een grondige schoonmaak.

De Philips Performer Special Edition is met de gratis schoonmaakkit ideaal voor het schoonmaken van de auto. De vijf hulpstukken waaruit de kit bestaat zijn een schoonmaakhandschoen in microvezel voor de voorruit en het dashboard, een speciale zuigmond voor de zetelbekleding, een verstelbare borstel voor de zones die extra verzorging nodig hebben, en de universele zuigmond voor de voetmatten en de autokoffer.

Deze Performer stofzuiger biedt dezelfde stofzuigresultaten voor elke toepassing en is uitgerust met een motor van 2200 watt voor een zuigkracht van 500 watt. Hiermee genereert de Philips Performer voldoende vermogen om zelfs een elektrische scooter aan te drijven en helpt het optimaal om lastige, stoffige of moeilijk bereikbare plekjes schoon te maken.

De unieke TriActive zuigmond met 3-in-1 werking heeft een gestroomlijnde vormgeving waardoor deze overal gemakkelijk bij kan. De zijdelingse borstels zuigen stof en vuil langs meubels en muren probleemloos op; de opening vooraan neemt de grotere delen voor zijn rekening. Elke keer als de borstel over de vloer glijdt krijg je meteen een schoon resultaat; je hoeft dus nooit tweemaal dezelfde plek te stofzuigen. De HEPA 13-filter en de HEPA Air Seal filteren 99,95 % van alle stof, zodat de lucht die vrijkomt bij het stofzuigen zo goed als vrij is van allergenen. En dankzij de stofzak met een capaciteit van 4 liter, kan met de Performer Special Edition nog langer schoongemaakt worden voordat men de stofzak moet legen.

Paul van Wolferen, system architect voor Philips FloorCare, is ervan overtuigd dat de Performer echt beantwoordt aan wat de consument wenst: “Met 40 jaar ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van stofzuigers, weten we dat het prestatieniveau dé topprioriteit van de consument is. Voor de beste prestaties heb je een hoge zuigkracht nodig plus een krachtige werking van de zuigmond. De Performer is een geperfectioneerd systeem, vandaar ook zijn naam!”

De Philips Performer Special Edition is in Nederland beschikbaar vanaf maart 2012 voor de marktadviesprijs van € 189,99.

Philips Performer

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (0,10 pm)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.