Philips benoemt Deborah DiSanzo tot nieuwe CEO van de Healthcare-sector en lid van zijn Executive Committee

De huidige CEO Steve Rusckowski verlaat de onderneming

april 11, 2012

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft vandaag de benoeming bekendgemaakt van Deborah DiSanzo tot Chief Executive Officer van Philips Healthcare en lid van zijn Executive Committee, met ingang van 1 mei 2012. Mevrouw DiSanzo zal de heer Steve Rusckowski opvolgen, die de onderneming zal verlaten per 30 april 2012.

“Het verheugt mij dat we met Deborah DiSanzo binnen onze eigen organisatie een sterke leider hebben gevonden voor Healthcare,” aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. “Deborah heeft een uitstekende staat van dienst binnen de zorgindustrie en heeft de groep Patient Care and Clinical Informatics (PCCI) wereldmarktleider gemaakt op het gebied van patiëntbewaking.”

“Tegelijkertijd bedank ik Steve voor zijn langdurige bijdrage aan Philips,” vervolgt Van Houten. “In de periode waarin hij leiding heeft gegeven aan de Healthcare-sector heeft Philips zijn positie versterkt in de industrie in groeiregio’s, alsmede door gerichte overnames, zoals op het gebied van Home Healthcare. Steve is van grote steun geweest en het spijt mij hem te zien gaan. Ik wens hem alle goeds toe in zijn nieuwe functie.”

”Ik kijk er zeer naar uit lid te worden van de Executive Committee van Philips, en CEO van Philips Healthcare,” aldus Mevrouw DiSanzo. “We hebben sterke pijlers en verkeren dankzij onze krachtige en zinvolle innovatie in een uitstekende positie om groeikansen voor Philips Healthcare te kunnen benutten in alle fasen van de zorgcyclus.”

“Na meer dan tien jaar bij Philips te hebben gewerkt, ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging in de zorgindustrie,” aldus Steve Rusckowski, Chief Executive Officer van Philips Healthcare. “Ik ben trots op alle medewerkers binnen de Healthcare-sector, die ervoor gezorgd hebben dat deze is uitgegroeid tot een van de prominente spelers op het gebied van medische apparatuur. Het verheugt mij dat Deborah DiSanzo mij opvolgt, en ik ben ervan overtuigd dat Philips Healthcare onder haar leiding zijn positie verder zal versterken.”

Mevrouw DiSanzo, die in 1960 geboren werd in de Verenigde Staten, kwam in 2001 bij Philips in dienst toen de onderneming de Healthcare Solutions Group van Agilent overnam. Zij werd in juni 2006 General Manager van Patient Monitoring, en in juni 2008 CEO van Healthcare Informatics and Patient Monitoring. In april 2010 werd  Deborah DiSanzo CEO van Patient Care and Clinical Informatics (PCCI).

De heer Rusckowski, die in 1957 geboren werd in de Verenigde Staten, kwam in 2001 bij onderneming in dienst toen Philips de Healthcare Solutions Group van Agilent overnam. In november 2006 werd hij benoemd tot Chief Executive Officer van Philips Healthcare.

Foto Deborah DiSanzo

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Steve Klink
E-mail: steve.klink@philips.com

Joost Akkermans
E-mail: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.6 miljard € in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.