Philips presenteert nieuwe innovaties die het gemakkelijk maken om een fijn en gezond leven te leiden

maart 22, 2012

Amsterdam – Bij de start van de lente presenteert Philips de nieuwste innovaties vanuit de sector Consumer Lifestyle. De nieuwe consumentenproducten zijn erop gericht het leven van mensen te verbeteren op het gebied van gezondheid en welzijn waarbij uit is gegaan van huidige trends en specifieke consumentbehoeften. Een voorbeeld is de behoefte aan gemakelijke producten om gezond te eten en drinken. Maar mensen zijn ook steeds meer bezig met hoe ze overkomen en willen zich zelfverzekerd voelen. Verder willen ze een thuisomgeving creëren waarin ze kunnen ontsnappen aan de soms complexe wereld waarin ze leven en ze willen mooie momenten delen met familie en vrienden. Hiervoor brengt Philips nieuwe producten op de markt in de categorieen koffie en persoonlijke verzorging, huishoudelijke apparatuur, en audio- en home entertainment.

Tegenwoordig willen niet alleen vrouwen, maar ook mannen op en top voor de dag komen. Bijna 60% van de gemiddelde man scheert en stylt zijn gezichtshaar. En ruim de helft van de mannen scheert zijn lichaamshaar waarbij de schaamstreek op nummer 1 staat. Daarom breidt Philips dit jaar haar portfolio aan scheerapparaten en trimmers stevig uit. Voor mannen dus geen obstakel meer om hun eigen persoonlijke stijl aan te meten met de juiste tools. De nieuwe Styleshaver met trim-, style- en scheerfunctie biedt de mogelijkheid elke gewenste gezichtsstijl te creeren.

Vrouwen staan vaak niet stil bij de invloed die föhnen of stylen op hun haar heeft. Dit is zorgwekkend, te meer daar 95 % van de beschadiging door warmte optreedt wanneer het haar bijna droog is. Philips introduceert de nieuwe ActiveCare haardroger met unieke TempPrecision™ technologie dat de temperatuur van de haardroger automatisch aanpast en het haar zo optimaal beschermt tegen schadelijke warmte.

Onder welzijn verstaat Philips ook het drinken van een goede kop koffie zoals iemand deze zelf het liefst drinkt. Binnen de koffie categorie introduceert Philips de SENSEO® by Keith Haring in een Limited Edition, maar ook de nieuwe Saeco Intelia Cappuccino. Dit is een vol-automatisch espressoapparaat waarmee eenvoudig een authentieke espresso of cappuccino gemaakt wordt. Het apparaat onderscheidt zich onder andere door het gebruik van keramische maalschijven voor optimaal smaakbehoud, de intuitieve gebruikersdisplay, een robuust uiterlijk, en de grote bonen-, water- en afval reservoirs waardoor het apparaat gedurende de week onbezorgd gebruikt kan worden.

De nieuwe Avance sapcentrifuge speelt in op de behoefte om elke dag vers en gezond te eten en te drinken. De sapcentrifuge maakt lekkere en gezonde sapjes klaar in een handomdraai, voor een echte energieboost. De XL trechter verwerkt grote stukken fruit en groente en de sapcentrifuge kan tot wel 2,5 liter sap per keer maken. Het apparaat is zodanig ontworpen dat het na gebruik zeer eenvoudig is schoon te maken wat de drempel wegneemt om het dagelijks te gebruiken. Zo kan iedereen genieten van gezonde en frisse sapjes boordevol vitaminen.

Met de komst van de lente wisselen veel vrouwen hun wintergarderobe in voor hun zomergarderobe. Al deze kleren strijken kan een hoop tijd in beslag nemen en 70% van de vrouwen doet dit dan ook graag voor de TV. Daarom introduceert Philips het nieuwe PerfectCare Silence stoomstrijksysteem. Dit stoomstrijksysteem is het vorig jaar geintroduceerde PerfectCare stoomstrijksysteem maar dan superstil. De Perfect Care is het eerste stoomstrijkijzer met slechts één temperatuurstand. Zijde, jeans, katoen of polyester worden door elkaar gestreken zonder ze eerst te sorteren en zonder tussendoor te moeten wachten tot het strijkijzer is afgekoeld of bijgewarmd. De Silence variant die nu geintroduceerd wordt biedt diezelfde revolutionaire technologie, maar dan superstil. Zo kan men tijdens het strijken in alle stilte TV kijken. Bovendien pakt Philips ook uit met de Easy8 strijkplank, die acht slimme oplossingen aanbiedt voor alle strijkproblemen. Dit zal het strijken nog gemakkelijker maken.

Met de nieuwe audio- en home entertainment-producten kan men even uit de drukte van het leven ontsnappen. Philips bracht als eerste hoogwaardige docking luidsprekers op de markt voor Android gebruikers en blijft innoveren op audiogebied. De vertrouwde audiokwaliteit combineert Philips met stijlvol design in de nieuwe lijn CitiScape hoofdtelefoons, gebaseerd op de trend van urban lifestyles.

Voor de liefhebber van pure audio kwaliteit is de Fidelio M1 hoofdtelefoon gelanceerd. Daarnaast is er de nieuwe Fidelio Shoqbox, een handige draagbare speaker die gebruik maakt van voice feedback en bewegingssensoren.

Philips denkt aan de behoeften van de consument en koppelt het aangename aan het nuttige door innovatieve producten te ontwikkelen met een leuk en mooi design. Op die manier draagt Philips bij tot de gezondheid en het welzijn van iedere consument.

ActiveCare haardroger

SENSEO® by Keith Haring

Saeco Intelia Cappuccino

Avance sapcentrifuge

PerfectCare Silence stoomstrijksysteem

Easy8 strijkplank

CitiScape hoofdtelefoons

Fidelio M1 hoofdtelefoon

Fidelio Shoqbox

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie: www.philips.nl/support of 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.