Senseo Sunday Brunch voor Senseo® Nederland Facebook community

Winters koffiemoment met ouderwetse gezelligheid, in een nieuw jasje…

februari 15, 2012

Eindhoven –  Een 100-tal fans van de Senseo® Nederland Facebook community kwam afgelopen zondag vanuit het hele land naar de Winkel van Sinkel in Utrecht om samen hun favoriete kopje koffie te drinken. De fans hebben twee overeenkomsten: ze kunnen niet zonder hun dagelijkse kopje Senseo® én deelden het afgelopen jaar actief hun favoriete koffiemomenten en -verhalen op de Facebook-pagina. Tijdens de Senseo Sunday Brunch konden zij de nieuwste smaken proeven en tijdens de ‘smaakbattle’ hun kennis van de diverse smaken testen. Aanstormend talent Kris Berry trad op en alle fans gingen met een goodiebag naar huis.

Van campagne tot community
“Wat als Facebook-campagne begon, is anno 2012 uitgegroeid tot succesvol sociaal platform met bijna 26.000 fans”, zegt Offer van der Heijde, Manager Marketing Coffee bij Philips. “Wekelijks gaan we de dialoog aan met onze fans om merkbetrokkenheid te vergroten en de band met en tussen fans te versterken. Fans wisselen onderling tips uit, beantwoorden elkaars vragen en er werden zelfs al meerdere malen Senseo®-koffiepads naar de andere kant van de wereld gestuurd om zo een andere fan te helpen. Dát is de kracht van een goede community.” Op Facebook worden fans gevraagd om feedback te geven over nieuwe Senseo®-smaken en -apparaten. Op deze manier levert de community input voor nieuwe introducties. Verder is de Facebook-pagina een geschikt platform om consumenten te helpen bij vragen over hun apparaat of koffiepads.

Een volwassen community
Een volwassen community word je niet zomaar. Senseo® heeft het afgelopen jaar de Facebook-pagina zien veranderen in een platform vol enthousiaste merkambassadeurs. De interactie op de pagina is hoog en het aantal fans dat de pagina verlaat laag. De community en haar fans zijn zelfs al meerdere malen in het nieuws verschenen. Tijdens het 10-jarig bestaan in 2011 is middels co-creatie een Limited Edition Senseo®-apparaat ontworpen met Facebook-fans.

“Ik kijk bijna iedere dag op de pagina of er nog nieuwtjes zijn. De Senseo Sunday Brunch was heel erg geslaagd met bijzonder lekkere koffie!” aldus een betrokken fan.

Meer reacties van fans én beeldmateriaal van de Senseo Sunday Brunch zijn te vinden op: https://www.facebook.com/#!/SENSEOnl.

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.6 miljard in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.