Reactie van Philips op aantasting beveiliging internet micro-sites

februari 14, 2012

Op maandagavond 13 februari 2012 is bekend geworden dat de beveiliging van enkele Philips internet micro-sites is aangetast . Philips heeft onmiddellijk maatregelen genomen en de betreffende server is binnen een uur uitgezet. Micro-sites zijn kleine websites die speciaal voor bepaalde campagnes en marketing doeleinden gemaakt zijn. Philips heeft onmiddellijk een onderzoek gestart en zoekt uit tot welke informatie toegang is verkregen.

Steve Klink
E-mail: steve.klink@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.3 miljard € in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.