Philips speelt prominente rol op Global Sustainability Business Summit

februari 14, 2012

Philips speelt deze week een prominente rol tijdens een topbijeenkomst van het internationale bedrijfsleven die van 14 tot 16 februari 2012 plaatsvindt in New York onder de noemer ‘Business Perspective on Sustainable Growth: Preparing for Rio+20’.

De bijeenkomst wordt bijgewoond door meer dan 400 ‘captains of industry’ en beleids-makers van over de hele wereld en wordt georganiseerd door het internationale accoun-tantsbureau KPMG International in samenwerking met het World Business Council for Sustainable Development, het Milieuprogramma van de Verenigde Naties en het Global Compact-initiatief van de Verenigde Naties.

De top heeft tot doel ontwikkelingen in kaart te brengen en constructieve input te ver-schaffen voor wereldleiders wanneer deze in juni 2012 bijeenkomen op de VN-conferentie over duurzame ontwikkeling (‘Rio+20’). Philips wil graag een positieve bij-drage leveren aan het internationale duurzaamheidsdebat en de kwaliteit van leven van mensen over de hele wereld verbeteren.

Namens Philips zullen Greg Sebasky (bestuursvoorzitter van Philips North America) en Harry Verhaar (Global Senior Director Energy and Climate Change) deelnemen aan pa-neldiscussies over belangrijke aspecten van duurzaam zakendoen en concrete maatre-gelen om een agenda van ‘groene groei’ door te voeren.

De top wordt geopend door VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon en wordt uitgezonden via een webcast. U kunt zich hier aanmelden om de paneldiscussie van woensdag 15 februari (14.30 uur EST / 20.30 uur MET) te bekijken, waarin Greg Sebasky de Phi-lips-visie op duurzaamheid en innovatie uiteen zal zetten.

Klik hier om de volledige agenda van de bijeenkomst te bekijken.

Woensdag 15 februari, 14.30 tot 15.30 uur (EST)

Driving Sustainable Value Creation: Grasping Opportunities

Ron Insana (CNBC) zal een paneldiscussie leiden met Peter Bakker (voorzitter World Business Council for Sustainable Development), Dennis Jönsson (algemeen directeur Tetra Pak), Steen Riisgard, (algemeen directeur Novozymes) en Greg Sebasky (bes-tuursvoorzitter van Philips North America en CEO Global Customer Services bij Philips Healthcare).

Zakendoen wordt in toenemende mate bepaald door wereldwijde duurzaamheidstrends zoals energiezekerheid, hulpbronnenschaarste en klimaatverandering. Het bedrijfsleven vormt deze uitdagingen geleidelijk om tot kansen door innovatie te bevorderen met nieuwe, efficiëntere technologieën, processen en producten. Deze webcast laat zien dat de uitdagingen die voortvloeien uit mondiale ontwikkelingen ook nieuwe marktkansen opleveren, waardoor bedrijven duurzame economische groei kunnen bewerkstelligen in een wereld met schaarse hulpbronnen.

Eeva Raaijmakers
Philips Corporate Communications
Tel: +31205977427
E-mail: eeva.raaijmakers@philips.com

Mark A. Stephenson
Philips Noord-Amerika
Tel: +19786597899
E-mail; mark.stephenson@philips.com

Caroline Keulemans
Philips Lighting, Corporate Communications
E-mail: caroline.keulemans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.6 miljard € in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplos-singen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerappara-ten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer infor-matie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.