Philips lanceert update voor Vital Signs Camera app

Nu ook beschikbaar voor de iPhone 4S, Valentine-modus en geschiedenis functie toegevoegd

februari 10, 2012

Eindhoven – Koninklijke Philips Electronics N.V. (AEX: PHI, NYSE: PHG) lanceert vandaag een update voor de Vital Signs Camera app die contactloos iemands hartslag en ademhaling kan meten. Dankzij deze baanbrekende technologie kunnen mensen thuis eenvoudig en discreet hun hartslag en ademhaling meten*. De app is nu ook beschikbaar voor de iPhone 4S en bevat diverse nieuwe functies, zoals het meten van de hartslag van twee mensen tegelijkertijd en een geschiedenis functie. De app is te downloaden in de App Store.

Binnen 2 weken na de introductie van de innovatieve iPad 2 app in november 2011 stond de app in meer dan 70 landen op nummer één in de gezondheid en fitness categorie van de App Store. Tienduizenden mensen hebben de app gedownload en Philips heeft de meest waardevolle feedback van gebruikers in deze nieuwe versie van de app verwerkt.

iPhone 4S
Naast de iPad 2, is de app nu ook beschikbaar voor de iPhone 4S**, waardoor het mogelijk is om altijd uw hartslag en ademhaling te meten, bijvoorbeeld op het werk of onderweg. U kunt de iPhone 4S gewoon in uw hand houden en de app zal de contactloze metingen binnen enkele seconden uitvoeren.

2 harten die slaan als één
Met Valentijnsdag om de hoek, bevat de nieuwste update voor de Vital Signs Camera app een unieke nieuwe functie die het mogelijk maakt om de hartslag van twee mensen tegelijkertijd te meten op één apparaat. Dit is de eerste app in de wereld die een dergelijke gesynchroniseerde meting kan uitvoeren.

Geschiedenis
Op veler verzoek is de update nu ook uitgerust met een geschiedenis functie. Hiermee kunnen gebruikers hun hartslag en ademhaling vergelijken met hun eerdere metingen, waardoor ze bijvoorbeeld hun conditie in de gaten kunnen houden. De geschiedenis functie toont tabellen en grafieken om alle metingen te vergelijken in de tijd, een tijdslijn om te kijken naar lange termijn trends en interessante statistieken over de gemiddelde hartslag en ademhaling per dag in de week en per uur.

Voor meer informatie en een nieuwe video over de nieuwe app kunt u terecht op: www.vitalsignscamera.com.

Philips heeft drie jaar aan de ontwikkeling van deze Vital Signs Camera technologie gewerkt. Als toonaangevend bedrijf in gezondheidszorg en welzijn is Philips ervanovertuigd dat deze baanbrekende innovatie een breed marktpotentieel heeft. Bovendien biedt Philips deze technologie ter licentie aan in bepaalde toepassingsgebieden.

* The Vital Signs Camera app is niet bedoeld voor diagnose of voor klinische metingen, monitoring of besluitvorming. Metingen en statistieken worden uitsluitend ter vermaak verstrekt.

** The Vital Signs Camera app is ontwikkeld voor alle dual-core iOS apparaten met een camera aan de voorkant (iPad 2 en iPhone 4S). Hartslagmeting is niet beschikbaar op single-core iOS apparaten met een camera aan de voorkant (iPhone 4 en iPod Touch 4G

Vital Signs Camera app dubbele meting

Valentine-modus Philips Vital Signs Camera

Vital Signs Camera app voor iPhone 4S

Geschiedenis functie Philips Vital Signs Camera app

Björn Teuwsen
Directeur Communicatie
Philips Intellectual Property & Standards
Tel: +31 (0) 40 27 40 588
E-mail: bjorn.teuwsen@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.6 miljard € in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplos-singen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerappara-ten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.