Cosmetica journalisten erkennen innovatie Philips Lumea met Beauty Astir Award

februari 7, 2012

Amsterdam – Tijdens een feestelijke beautybijeenkomst in het Okura Hotel te Amsterdam won Philips op dinsdag 31 januari jongstleden een Beauty Astir award voor de Lumea Precision, een ontharingproduct op basis van IPL-technologie (Intense Pulsed Light). In categorie Best Body won Philips van Clarins en Lancaster. Het was de eerste keer dat Philips deelnam aan deze award ceremonie waarbij dit jaar 245 producten werden ingezonden.

De jury, waaronder 40 toonaangevende beautyredacteuren en freelance journalisten, meldde in het juryrapport: “Salon-geïnspireerde producten zijn de laatste tijd al meer in opkomst en deze vondst zou wat ons betreft een geschikte ambassadeur zijn voor deze algehele tendens. Door sommige leden als ‘beste beauty uitvinding van de eeuw’ benoemd, en een ‘goed alternatief voor de professionele laserbehandeling’. Hij is perfect om zowel snel als vrijwel pijnloos de haargroei af te remmen en het is ook prettig, in tegenstelling tot concurrenten, dat je niet om de haverklap de dure lampen hoeft te vervangen.”

Met Lumea lanceerde Philips in 2010 een nieuwe categorie genaamd Skincare. In 2011 volgde Lumea Precision waarmee ook het gezicht behandelt kan worden. Daarnaast heeft Philips in 2011 het porfolio Skincare producten verder uitgebreid met ReAura, een laser-gebaseerd huidverjongingsproduct. Caroline Besuijen, Marketing Manager Skincare Benelux: “Bijna 1,5 jaar geleden zijn we met de nieuwe productcategorie Skincare gestart met Lumea als eerste innovatie. Het winnen van deze award is dus een geweldige bevestiging van onze innovatiekracht in dit nieuwe domein en we zijn enorm blij met deze erkenning”.

De bekende make-upartist en tv-persoonlijkheid Thijs Willekes reikte samen met voorzitter Anneloes Tas in totaal 17 awards uit aan de representatives van de winnende cosmeticamerken. De vakjury bestaat uit alle VCJ (Vereniging Cosmetica Journalisten) leden: 40 toonaangevende beautyredacteuren/freelance journalisten die werkzaam zijn bij/voor diverse titels: van Marie Claire tot Glamour, Grazia, Elle, Santé, Glossy, Red, Libelle, Vogue NL en nog veel meer magazines.

Foto: De winnaars van de Beauty Astir Awards 2012

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com

Voor consumentenvragen: www.philips.nl/support of  0900-2021177 (0,10 pm)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.6 miljard € in 2011 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplos-singen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerappara-ten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer infor-matie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.