Philips maakt gezondheidszorg eenvoudiger voor zorgverleners en patiënten

januari 25, 2012

Dubai, VAE – Koninklijke Philips Electronics NV (NYSE: PHG, AEX: PHI) is op de medische vakbeurs Arab Health 2012 aanwezig met een scala aan zorgoplossingen en geïntegreerde concepten die direct gericht zijn op de behoeften die bij zorgaanbieders bestaan ten aanzien van de zorgverlening aan patiënten.

"Patiënten verdienen optimale zorg, maar ze verdienen ook een optimale beleving", aldus Diederik Zeven, algemeen directeur van Philips Healthcare Middle East & Turkey. "Bij Philips maken we gezondheidszorg eenvoudiger door onze unieke klinische expertise te combineren met inzichten in hoe patiënten en zorgverleners de zorgverlening beleven. Wij reageren daarop met technologie-oplossingen die intuïtiever en uiteindelijk beter werken en zo de zorgverlening minder complex maken en de last verminderen. Dat draagt bij aan nauwkeurigere diagnoses, betere planning van de behandeling, sneller herstel van de patiënt, en betere gezondheidsresultaten op de lange termijn", voegt Zeven toe.

Philips toont op Arab Health 2012 ook specifiek op de patiënt gerichte technologieën en geavanceerde netwerkfunctionaliteit waarmee nauwe samenwerking tussen radiologen en verwijzend artsen eenvoudiger wordt.

Klinische samenwerking voor innovatie en efficiëntie op het gebied van radiologie
Het Imaging 2.0-concept biedt een antwoord op een dilemma waar de zorgsector momenteel mee kampt: er komen steeds meer zorgverbruikers die hoogwaardige zorg vragen, terwijl er minder geld beschikbaar is om die zorg te leveren. Op basis van reacties van zorgverleners heeft Philips ervoor gekozen om dit dilemma aan te pakken door betere en slimmere samenwerking mogelijk te maken door middel van geavanceerde technologie die moet zorgen voor betere zorgresultaten en lagere kosten voor het zorgstelsel.

Daarbij streven we ernaar om een patiëntomgeving te creëren die het herstel bevordert en waarin verschillende modaliteiten alle betrokken zorgverleners in een geconsolideerde werkstroom integreren. Deze integratie zorgt voor kostenbesparingen en een hogere efficiëntie. Onze benadering vormt de opmaat tot een nieuwe vorm van samenwerking, die we terugzien in hybride-laboratoria waarin modaliteiten als röntgen, echografie, PET en MR worden gecombineerd.

Gezondheidszorg voor vrouwen
Elke vrouw is uniek, en dat geldt ook als een vrouw kanker heeft. Philips begrijpt dat borstkanker voor elke vrouw die ermee te maken krijgt, een andere ervaring oplevert. Onderzoeken en richtlijnen wijzen uit dat een multimodale benadering die alle onderzoeken, diagnostiek en ziektebeheersing bundelt, het beste is. Philips biedt een complete oplossing die mammografie, echografie, MRI en PET/CT omvat en die wordt ondersteund door geavanceerde informatiebeheertechnologie.

Mammografie is al meer dan 40 jaar de meest toegepaste onderzoeksmethode voor vroegtijdige vaststelling van borstkanker. Philips presenteert de nieuwe generatie op het gebied van digitale mammografie: MicroDose Mammography. Volgens verslagen uit de klinische praktijk gebruikt Philips MicroDose een aanzienlijk lagere röntgendosis dan andere full-field digitale mammografiesystemen. Met het MicroDose-systeem kan de stralingsdosis tot wel 50% worden verlaagd.

Innovaties in spoedeisende zorg
Plotselinge hartstilstand (PHS) is wereldwijd een van de belangrijkste doodsoorzaken. Als er niet onmiddellijk behandeling plaatsvindt, komt het merendeel van de PHS-slachtoffers te overlijden. De kans op overleving neemt daarbij per minuut af met wel 12%. Defibrillatie wordt erkend als de enige effectieve behandeling van atriumfibrillatie, de hartritmestoornis die het vaakst in verband wordt gebracht met PHS.

Philips laat op Arab Health 2012 zien dat het blijft innoveren op dit gebied, getuige de introductie in deze regio van de HeartStart FR3. Hiermee legt Philips de lat voor AED's (automatische externe defibrillatoren) hoger door in te spelen op de veranderende behoeften van professionele hulpverleners, zodat zij snel en met vertrouwen kunnen ingrijpen. Omdat tijd van levensbelang is, is de defibrillator zo ontworpen dat professionele hulpverleners sneller, gemakkelijker en beter levens kunnen redden.

Van zwangerschap tot bevalling, van ziekenhuis tot thuissituatie
De problemen die spelen bij de zorgverlening aan nieuwe moeders en pasgeborenen hebben een lange geschiedenis. De mortaliteit onder pasgeborenen maakt bijna 60% uit van het zuigelingensterftecijfer, en bijna 40% van het sterftecijfer onder kinderen jonger dan vijf jaar. Philips erkent het grote belang van de zorg aan nieuwe moeders en baby's en doet al het mogelijke om ze gezond te houden.

Van de verloskundigenpraktijk tot het ziekenhuis tot thuis: Philips Mother & Child Care biedt simpele, betrouwbare zorgoplossingen voor ouders en zorgverleners.

Alle nieuw geïntroduceerde producten op Arab Health 2012 zijn te vinden op www.philips.com/arabhealth, en natuurlijk op de beurs zelf, op stand S2C10 in Sheikh Saeed Hall 2 in het Dubai International Exhibition and Convention Centre.

Natali Fahmi
Philips Middle East
Tel: +97155 2008304
E-mail: natali.fahmi@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.3 miljard € in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.