Voormalig President Cor van der Klugt overleden

januari 6, 2012

Eindhoven  – Met groot leedwezen heeft Philips kennis genomen van het overlijden van de heer C.J. van der Klugt, President en Voorzitter van de Raad van Bestuur van Philips tussen 1986 en 1990. Philips herinnert zich de heer Van der Klugt als een gedreven bestuurder die een grote bijdrage heeft geleverd aan de onderneming. De heer Van der Klugt heeft voor Philips tal van functies bekleed in binnen- en buitenland en Philips zal zijn grote betrokkenheid waaraan hij tot voor kort uiting gaf, bijzonder missen. Wij gedenken hem met groot respect en dankbaarheid.

Eric Drent
Woordvoerder Philips Nederland
Philips Electronics Nederland B.V
Tel: +31 (0)40 27 83964
Mob: +31 (0)6 5190 5718
E-mail: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.3 miljard € in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.