Bestuursvoorzitter Philips benadrukt belang van innovatie als motor van winstgevende groei

Frans van Houten presenteert nieuwe producten en technologieën bij viering 120-jarig bestaan

september 27, 2011

Eindhoven –
Frans van Houten, bestuursvoorzitter van Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI), benadrukt vandaag het belang van innovatie als motor van winstgevende groei. In zijn toespraak bij de opening van het ‘Philips Innovation Experience’-evenement in Eindhoven zal de heer Van Houten aantonen hoe Philips de levens van mensen heeft verbeterd sinds de onderneming in 1891 in Eindhoven werd opgericht.

“Innovatie zit in ons bloed”, zal Van Houten in zijn toespraak benadrukken. “In de toekomst zullen we onze investeringen uitbreiden zodat we mensen nog meer zinvolle innovaties kunnen bieden die hun leven verbeteren. In onze 120-jarige geschiedenis is het portfolio van Philips ingrijpend veranderd, maar innovatie is altijd de basis van onze strategie geweest en dat zal ook zo blijven, ongeacht de economische situatie. Philips beschikt over het juiste portfolio om belangrijke maatschappelijke uitdagingen aan te pakken, zoals vergrijzing, verbetering van de leefbaarheid van onze steden, bevordering van een gezonde levensstijl en het tot stand brengen van een duurzamere wereld. Onze innovaties versterken het concurrentievermogen van onze zakelijke klanten en helpen consumenten om te genieten van een beter leven. Door in te spelen op deze ontwikkelingen kunnen we duurzame groei realiseren, zowel in gevestigde als in opkomende markten.”

Op de Philips Innovation Experience presenteert Philips zijn meest recente innovaties, waaronder oplossingen voor minimaal invasieve ingrepen in de cardiologie (HeartNavigator) en oncologie (HIFU-MRI), het revolutionaire huidverjongingssysteem RéAura en CityTouch, een energiezuinig beheersysteem voor buitenverlichting waarmee de LED-straatverlichting van een hele stad op intelligente en flexibele wijze kan worden geregeld. Tijdens het evenement zal Philips tevens een aantal interessante nieuwe producten onthullen die momenteel nog in ontwikkeling zijn.

“Ik ben vastbesloten om innovatie nog meer te stimuleren zodat we nieuwe klanten kunnen bereiken”, aldus de heer Van Houten. “Philips beschikt over uitgebreide expertise op technisch en onderzoeksgebied en we zijn voortdurend op zoek naar de slimste en meest talentvolle mensen om samen geweldige dingen tot stand te brengen. We combineren zinvolle innovaties met de wil om te winnen en de bereidheid om moedige beslissingen te nemen. Philips kan nog veel meer successen behalen als we deze beloftes waarmaken door ons werk perfect uit te voeren. De producten en technologieën die vandaag te bewonderen zijn op de Innovation Experience belichamen mijn visie van Philips: een onderneming die uitblinkt in innovatie en nauw betrokken is bij zijn klanten.”

De Philips Innovation Experience is een speciaal evenement voor belanghebbenden en vertegenwoordigers van de media en vindt vandaag plaats in Eindhoven. Voor meer informatie kunt u terecht op www.innovation.philips.com.

Steve Klink

E-mail: steve.klink@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.