Verklaring van Philips over selectie nieuw reclamebureau en nieuw mediabureau

december 16, 2011

Amsterdam – Na een vier maanden durende internationale selectieprocedure heeft Philips Ogilvy & Mather uitgekozen als zijn nieuwe wereldwijde reclamebureau met ingang van 1 januari 2012. Philips was onder de indruk van het uitgebreide wereldwijde netwerk van Ogilvy, met name in opkomende markten, evenals de degelijke strategische planning van het bedrijf en de volledig geïntegreerde benadering van digitale communicatie. Ogilvy is met ingang van het nieuwe jaar verantwoordelijk voor de strategische en creatieve marketingcommunicatie van alle Philips-sectoren en  onderdelen wereldwijd. Ogilvy wordt de opvolger van DDB, het huidige reclamebureau van Philips. Philips heeft de afgelopen tien jaar succesvol met DDB samengewerkt, waarbij DDB verschillende bekroonde campagnes heeft ontwikkeld. De eindkandidaten in de selectieprocedure waren DDB, TBWA, Leo Burnett en Ogilvy.

Daarnaast heeft Philips begin november zijn selectieprocedure voor een nieuw mediabureau afgerond. Uiteindelijk is gekozen voor een nieuw model waarbij met twee bureaus zal worden samengewerkt. Philips blijft samenwerken met Carat als wereldwijd strategisch mediabureau voor alle sectoren en voor de onderneming als geheel. Daarnaast gaat Philips samenwerken met het internationale mediabureau MPG in Noord- en Zuid-Amerika, Frankrijk en Zuid-Europa. MPG zal in deze specifieke regio’s verantwoordelijk zijn voor de mediabehoeften van de Philips-sector Consumer Lifestyle, met inbegrip van gesponsorde zoekresultaten. Carat blijft fungeren als mediabureau in alle andere regio’s.

Elena Calamo Specchia
Philips Corporate Communications
Tel: + 31 20 59 77914
E-mail: Elena.Calamo.Specchia@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.3 miljard € in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.