Philips steunt 3FM Serious Request

december 16, 2011

Eindhoven – Philips Nederland ondersteunt de actie 3FM Serious Request die dit jaar in Leiden plaatsvindt en verbindt haar naam aan de ‘Philips Sing A Long ’ die elke avond om acht uur wordt gehouden. Ook gaat Philips LED-kroontjes verkopen waarvan de volledige opbrengst naar 3FM Serious Request gaat. Daarnaast heeft Philips zijn medewerkers opgeroepen activiteiten te organiseren om geld in te zamelen voor het goede doel van dit jaar. De apparatuur die Philips levert voor de productie van 3FM Serious Request wordt na afloop beschikbaar gesteld voor de veiling die na afloop wordt gehouden.

“Deze actie is een prima kans om te laten zien dat Philips het leven van mensen wil verbeteren en, zoals in dit geval, onze hulp hard nodig hebben. Philips wil samen met 3FM en het Rode Kruis er voor zorgen dat zoveel mogelijk moeders primaire zaken als onderdak, medische hulp en voedsel voor zichzelf en hun kinderen krijgen. Daarom steunen wij graag 3FM Serious Request,” aldus Harry Hendriks, voorzitter directie Philips Nederland.

Op het podium en op andere stands op de Beestenmarkt zijn tal van activiteiten te beleven als steun voor het goede doel. Dit jaar laten Timur Perlin, Gerard Ekdom en Coen Swijnenberg zich tussen 18 en 24 december opsluiten in Het Glazen Huis om dag en nacht betaalde verzoeknummers voor luisteraars te draaien.

Over 3FM Serious Request

Met 3FM SERIOUS REQUEST zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie. December 2011 vraagt 3FM aandacht voor moeders die leven in oorlogs- en conflictgebieden. Voor meer informatie over 3FM: www.seriousrequest.3fm.nl

Eric Drent
woordvoerder Philips
Tel: 040 – 278 3964 / 06 5190 5718
E-mail: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van 22.3 miljard € in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.