Innovaties van Philips bij RSNA 2011 geven vorm aan de toekomst van beeldvorming

november 28, 2011

Chicago, VS – Op de 97e jaarlijkse bijeenkomst van de Radiological Society of North America (RSNA) in Chicago, laat Koninklijke Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) zien hoe zijn unieke benadering van radiologie, Imaging 2.0, inzicht heeft omgezet in innovatie om betere samenwerking en integratie mogelijk te maken, de patiënt meer centraal te stellen en een grotere economische waarde te leveren.

 

Radiologie, de medische tak waarbij het binnenste van het lichaam in beeld wordt gebracht met behulp van medische beeldvormingstechnieken, vertegenwoordigde in 2010 59 procent van de totale wereldwijde beeldvormingsmarkt van € 16 miljard. Philips heeft recentelijk het tempo van zijn investerings- en innovatiestrategie opgevoerd opdat de inspanningen van het bedrijf een prominente positie in beeldvormingssystemen opleveren en om de financiële doelstellingen voor midden 2013 te halen.

 

“Wij hebben onze klanten beloofd innovatie te bieden die zinvol is,” aldus Steve Rusckowski, CEO, Philips Healthcare. "Radiologie vormt de steunpilaar voor diagnose en behandeling. Wanneer radiologen over de hulpmiddelen beschikken die zij nodig hebben om gegevens te integreren en onbelemmerd samen te werken met klinische partners op alle mogelijke plaatsen, wint de patiënt; feitelijk wint de totale gezondheidszorg dan.”

 

Dit jaar brengt Philips bij de RSNA 15 onlangs geïntroduceerde producten onder de aandacht, die de principes van Imaging 2.0 tot uitdrukking brengen door hun slimme, op de patiënt afgestemde systemen voor optimaal comfort en optimale veiligheid van de patiënt, nieuwe manieren om informatie te integreren en een onovertroffen waarde door middel van uitgebreide servicelijnen en eenvoudigere upgrades. Philips zal ook meerdere klinische doorbraken demonstreren, die zijn bevestigd door topclinici over de hele wereld. Daarnaast biedt Philips klanten de mogelijkheid samen een exclusieve innovatiepresentatie te bezoeken die zij kunnen bekijken en waar zij kunnen samenwerken in een gedeelde visie op de toekomst van beeldvorming. 

 

Eén van de tentoongestelde innovaties is het eerste commercieel beschikbare PET/MR-systeem (positronemissietomografie/magnetische kernspinresonantie), de Philips Ingenuity PET/MR met time-of-flight, waarvoor recentelijk goedkeuring van de FDA werd verkregen en die nu leverbaar is in de VS. Philips PET/MR beweegt zich op het snijvlak van wat technisch mogelijk is en wat klinisch waardevol is door de MR- en PET-platformen van de hoogste precisie zo te combineren dat deze toonaangevend kunnen blijven.

 

“Imaging 2.0 is een nieuwe manier van denken over radiologie en maakt Philips’ toezegging om een revolutie in beeldvorming uit te lokken, waar door de introductie van geavanceerde technieken die aansluiten op de behoeften van radiologen, die door Philips goed worden begrepen," zegt Gene Saragnese, executive vice-president and CEO, Imaging Systems, voor Philips Healthcare. “Wij hebben meer dan 3000 radiologen gevraagd wat zij nodig hebben om hun werk met succes uit te voeren; Imaging 2.0 is het antwoord.”


Hoogtepunten van de RSNA bevatten oplossingen waaruit de aandacht en waarde voor de patiënt blijkt

 

Een steunpilaar van Imaging 2.0 is het streven naar comfort en veiligheid van de patiënt. De DoseWise-filosofie, al meer dan 10 jaar de veiligheidsvisie van Philips, werkt door in elke modaliteit op elk niveau van nieuwe productontwerpen en  ontwikkelingen. DoseWise zorgt ervoor dat er continu wordt gezocht naar ideeën in dosisbeheertechnologie die een gigantische stap vooruit vormen. Een voorbeeld is de Philips MicroDose, een full-field digitale mammografieoplossing (FFDM) die klinieken in staat stelt de stralingsdoses met maximaal 50 procent te verkleinen in vergelijking tot andere FFDM-systemen. De succesvolste upgrade in de geschiedenis van Philips is iDose4, een iteratieve reconstructietechniek in computertomografie (CT). Daarnaast is er Philips DoseAware, het eerste persoonlijke dosismeetsysteem ooit, dat realtime de blootstelling van artsen aan straling meet en weergeeft.

 

Philips spreidt ook zijn nieuwe portfolio tentoon, bedoeld om de juiste oplossing tegen de juiste prijs te bieden en richt zich daarmee op een divers, wereldomvattend klantenbestand. Hoogtepunten zijn onder andere de Philips TruFlight Select PET/CT, het eerste PET/CT-systeem dat is toegerust met de premium time-of-flight (TOF)-techniek tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van niet-TOF-systemen; en het Philips MX16EVO CT-systeem, dat snelle scans van hoge resolutie levert, maar ook is voorzien van geavanceerde dosisbeheertechnieken.

 

Sinds de introductie van Imaging 2.0 bij RSNA 2010 heeft Philips 33 nieuwe producten commercieel beschikbaar gesteld, elk gebaseerd op de pijlers van Imaging 2.0. RSNA 2011 toont de waarde van Imaging 2.0 aan, het hele jaar door bevestigd door topartsen, en laat de belofte aan klanten van slimmere integratie en betere patiënttevredenheid zien, terwijl dit concept ook een baanbrekende waarde voor hun investeringen inhoudt.

 

Bezoek Philips bij RSNA 2011 in de North Hall bij standnummer 7721 van het McCormick Place Convention Center in Chicago, 27 november-2 december. Ga voor meer informatie, extra materiaal en afbeeldingen naar het Philips RSNA News Center op

http://www.philips.com/RSNA.

Philips Ingenia MRI systeem in combinatie met Ambient Experience

Philips Ingenia MRI systeem in combinatie met Ambient Experience

Philips Ingenuity TF PET/MR systeem

Philips Ingenuity TF PET/MR systeem

Neem voor meer informatie contact op met:

Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tel: +31 6 10888824
E-mail: steve.klink@philips.com

 

Ian Race
Philips Healthcare
Tel: +1 (978) 659-4624
E-mail: ian.race@philips.com 

 

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
Tel: +31 40 2780125
Mob: +31 6 10558116
E-mail: joost.maltha@philips.com

.

About Royal Philips Electronics

 Royal Philips Electronics of the Netherlands (NYSE: PHG, AEX: PHI) is a diversified health and well-being company, focused on improving people’s lives through timely innovations. As a world leader in healthcare, lifestyle and lighting, Philips integrates technologies and design into people-centric solutions, based on fundamental customer insights and the brand promise of “sense and simplicity.” Headquartered in the Netherlands, Philips employs over 120,000 employees with sales and services in more than 100 countries worldwide. With sales of EUR 22.3 billion in 2010, the company is a market leader in cardiac care, acute care and home healthcare, energy efficient lighting solutions and new lighting applications, as well as lifestyle products for personal well-being and pleasure with strong leadership positions in male shaving and grooming, portable entertainment and oral healthcare. News from Philips is located at www.philips.com/newscenter.

.