Nederland kent het grootste aantal ‘snoozers’ van Europa

Ben jij geen ochtendmens? Philips daagt je uit er één te worden!

september 20, 2011

Nederland kent het grootste aantal ‘snoozers’ van Europa

AMSTERDAM, 20 september 2011Spring jij uit je bed als je wakker wordt? En ben je direct klaar voor een nieuwe dag? Onderzoek van Philips toont aan dat meer dan de helft van de Europeanen moe, traag en knorrig is bij het wakker worden. Ook Nederlanders zijn in de ochtend niet op hun allerbest. We kennen het hoogste aantal ‘snoozers’ van Europa en een derde heeft 30 minuten of meer nodig om echt wakker te worden. 1, 2.

Dus is er hoop? Daar zijn we in Nederland niet zeker van. Maar een derde van de Nederlanders denkt dat de manier waarop ze wakker worden een positief effect heeft op hun ochtendhumeur. En daarmee zijn we het minst optimistisch samen met de Denen en Finnen, die nog meer worden getroffen door kortere dagen.

Word een ochtendmens en doe mee aan de nieuwe ‘Wake-up Challenge’

Vanaf vandaag start Philips met een nieuwe ‘Wake-up Challenge’. Philips Wake-up Light daagt Nederlanders met het grootste ochtendhumeur uit om te veranderen in echte ‘ochtendmensen’ in slechts 21 dagen. Geïnteresseerden kunnen zichzelf of bekenden vanaf vandaag nomineren voor deze uitdaging. Ga deze ultieme uitdaging via www.facebook.com/PhilipsHealthyLiving

Gimenéz MC, Hessels M, van de Werken M, De Vries B, Beersma DGM, Gordijn MC. Effects of artificial dawn on subjective ratings of sleep inertia and dim light melatonin onset. Chronobiol. Int. 2010;27:1219.

Werken MV, Gimenez MC, De Vries B, Beersma DG, Van Someren EJ, Gordijn MC. Effects of artificial dawn on sleep inertia, skin temperature, and the awakening cortisol response. J Sleep Res 2010;19:425.

Philips hf3485 product Wake up Light

Voor persinformatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas

Senior Manager PR, Philips Consumer Lifestyle

Tel.: 040 – 2785 030 / 06 – 53 408 194

Email: saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.