Gekke Bekken Club leert kinderen zelfstandig tandenpoetsen

september 19, 2011

Eindhoven – De Gekke Bekken Club stimuleert kinderen om zelfstandig tanden te poetsen voor een gezond gebit en bestaat uit een website, app en een boekje. De Gekke Bekken Club is een initiatief van Philips Sonicare en Blink Uitgevers, uitgever van o.a. Okki, met medewerking van kindertandarts Gert Stel en de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM). De Gekke Bekken Club is begin september van start gegaan.

 

“Ouders ervaren het tandenpoetsen bij kinderen vaak als een lastig moment en jonge kinderen zijn motorisch onvoldoende in staat goed te poetsen”, vertelt Gert Stel, kindertandarts aan het Universitair Medisch Centrum Groningen. “Een slecht melkgebit kan gevolgen hebben voor het volwassen gebit, het is dan ook voor kinderen belangrijk goed te leren poetsen.”

 

Gekke Bekken Club

De website, www.gekkebekkenclub.nl, is een interactief platform waar kinderen tips, informatie voor hun spreekbeurt en moppen kunnen vinden over tanden. Ook is er een speciale pagina voor ouders met tips over hoe je kinderen het beste kunt helpen met tandenpoetsen. De website bevat een directe link naar de Gekke Bekken App.

 

De Gekke Bekken App is geschikt voor iPhone en Android en geeft kinderen gedurende twee minuten poetsinstructies. Hierna worden ze beloond met de Gekke Bekken Rap of kunnen ze een grappige foto maken van hun schone gebit en deze uploaden op de website. Iedere maand maakt de ‘gekste bek’ kans op een Sonicare Okki pakket.

 

Daarnaast is er ook het Gekke Bekken Boek, een boekje met informatie over tanden, spelletjes, moppen en uitleg over hoe je het beste je tanden kunt poetsen. Het Gekke Bekken Boek ligt vanaf september bij tandartsen in de wachtkamer.

 

Tandenpoetsfun

In de Gekke Bekken Club staan het karakter Okki en zijn side-kick Bik centraal. Dieneke Kuijpers, Blink Uitgevers, legt uit: “In Okki en Bik komen humor en educatie samen waardoor kinderen spelenderwijs gemotiveerd worden om dingen te doen of te leren die ze uit zichzelf niet snel zouden doen. Het concept is door Blink samen met kinderen bedacht en ontwikkeld. Hierdoor is de kans dat de Gekke Bekken Club door kinderen omarmd wordt, extra groot.”

 

Ulrike de Jong, Marketing Manager Oral Healthcare bij Philips, vervolgt: “Goed leren tandenpoetsen moet leuk zijn voor kinderen, maar ook voor de ouders, om zelfstandig poetsen op de juiste manier aan te leren.”

 

Philips Sonicare for Kids

Philips Sonicare for Kids is de eerste Sonicare tandenborstel die kinderen helpt bij de verzorging van hun gebit en ze tegelijkertijd leert zelfstandig te poetsen. Deze tandenborstel heeft een dubbele handgreep die het kind aan de basis vasthoudt, terwijl de ouder de tandenborstel van boven kan manoeuvreren. De tandenborstel laat melodietjes horen wanneer het tijd is om naar het volgende gebied van de mond te gaan. Tevens kent de Sonicare for Kids twee kindvriendelijke poetskrachtstanden voor een zachte maar effectieve poetsbeurt afhankelijk van de leeftijd.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Philips Consumer Lifestyle
Saskia Maas, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: Saskia.maas@philips.com 

.

Over Blink Uitgevers

Blink Uitgevers is een jonge educatieve uitgeverij die sprankelende cross-mediale concepten ontwikkelt voor school en thuis. De organisatie geeft Bobo, Okki, Taptoe en National Geographic Junior uit. Ga voor meer informatie naar www.blinkuitgevers.nl

.

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.