Philips eindigt als eerste van supersector in Dow Jones Sustainability Index voor 2011

september 12, 2011

Amsterdam – Philips is uitgeroepen tot nummer één van de supersector Persoonlijke en Huishoudelijke Goederen in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) voor 2011. Dit resultaat onderstreept het voortdurende streven van Philips naar duurzaamheid als integraal onderdeel van zijn strategie om een marktleider te worden op het gebied van gezondheid en welzijn.

De voortdurende investeringen van Philips in innovatie, efficiëntie en transparantie binnen de leveringsketen en de nadruk op positieve klantenervaringen plaatsen duurzaamheid centraal in alle bedrijfsactiviteiten. Deze filosofie heeft zich vertaald in de erkenning voor Philips in de DJSI-ranglijst ten aanzien van aspecten als beheer van klantenrelaties, milieurapportage, klimaatstrategie en betrokkenheid van belanghebbenden.

DJSI noteerde in zijn rapport het volgende over Philips: “Philips erkent zijn verantwoordelijkheid op milieugebied en heeft zijn R&D-activiteiten op het gebied van groene producten en oplossingen in het afgelopen jaar uitgebreid. In 2010 waren Groene Producten verantwoordelijk voor 38 procent van de wereldwijde omzet, een stijging van 18 procent ten opzichte van 2007. Deze groei was het resultaat van meer dan 1 miljard euro aan investeringen in Groene Innovaties. Het volledige rapport is beschikbaar op de website van de Dow Jones Sustainability Index.

In het kader van zijn EcoVision5-programma richt Philips zich op drie duurzaamheidsdoelstellingen voor 2015 op het gebied van zorg, energiezuinigheid en recycling. Voor meer informatie kunt u terecht op de EcoVision5-pagina op de Philips-website.

Joost Akkermans
Philips Corporate Communications
Email: joost.akkermans@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl