Philips introduceert de SENSEO® Cappuccino Select en de SENSEO® Viva Café Eco

september 9, 2011

Amsterdam – Philips onthult twee nieuwe SENSEO® apparaten. De SENSEO® Cappuccino Select is een apparaat dat geheel automatisch cappuccino maakt op basis van verse melk en de SENSEO® Viva Café Eco is het eerste duurzame koffiezetapparaat van Philips, gemaakt van gerecyclede materialen.

SENSEO® Cappuccino Select
Voor liefhebbers van cappuccino is de nieuwkomer in het SENSEO® assortiment, de SENSEO® Cappuccino Select, ideaal. Met zijn ingebouwde melkopschuimer maakt dit apparaat een perfecte schuimlaag op basis van verse melk. Zo drink je in minder dan een minuut heerlijke cappuccino. Zelf de ideale temperatuur bepalen en melk opkloppen om thuis de perfecte cappuccino te maken, is niet langer nodig; de SENSEO® Cappuccino Select doet het met één druk op de knop.

De SENSEO® Cappuccino Select heeft een robuuste look, een stijlvol design en een eenvoudig schoon te maken melkreservoir. Bovendien mogen de verschillende onderdelen gewoon in de vaatwasmachine. Cappuccino is het lekkerst wanneer hij wordt gemaakt met sterke koffie. Voor een heerlijke cappuccino beveelt Philips daarom Douwe Egberts SENSEO® Strong koffiepads aan.

SENSEO® Viva Café Eco
Door weggegooide elektronische apparaten en gerecyclede Philips-producten om te toveren tot een volledig nieuw apparaat, sluit de SENSEO® Viva Café Eco efficiënt de recycling loop. Het is daarmee het eerste end-to-end gerecycled koffiesysteem van Philips.

Help het milieu met mooi design
Met zijn gestroomlijnde design is dit apparaat een toevoeging voor elke keuken. Daarbij heeft deze nieuwe SENSEO® een aantal milieuvoordelen:

• Hij bestaat voor 50% uit gerecycled plastic; zo is de stijlvolle 3D-golfstructuur op de klep gemaakt van een nevenproduct dat Philips gebruikt bij de CD/DVD-productie;
  • De plastic delen aan de buitenkant – behalve die delen die in aanraking komen met koffie en water – zijn gemaakt van tot 100% gerecyclede materialen;
  • De roestvrijstalen elementen zijn voor 45% gemaakt van gerecycled materiaal;
  • Het apparaat schakelt na 5 minuten automatisch uit om energie te besparen;
  • De verpakking is, net als alle Philips-verpakkingen, gemaakt van 90% gerecycled karton.

De SENSEO® Viva Café Eco is een stap vooruit in de reis naar duurzaamheid voor Philips, dat met het duurzaamheidsplan EcoVision5 langetermijnbeloftes heeft gemaakt over het gebruik van duurzame materialen.

Voor meer informatie over de twee producten kunt u kijken op www.philips.com of www.senseo.com.

Voor meer informatie over het grotere Philips duurzaamheidsplan gaat u naar www.asimpleswitch.com

SENSEO® Cappuccino Select

SENSEO® Viva Café Eco

Voor mediaverzoeken:

Renee de Bruin
PR Manager, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: Renee.de.bruin@philips.com
Tel.: +31 (0)40 278 50 30

Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com.

Over SENSEO® op Facebook

SENSEO®  van Philips en Douwe Egberts is in oktober 2010 gestart met een online platform: SENSEONL. Sinds de start is het platform snel gegroeid en heeft momenteel bijna 10.000 Nederlandse fans. Tot eind van het jaar wordt wekelijks een SENSEO® Cappuccino Select weggegeven op www.facebook.com/SENSEONL

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over Sara Lee

Elke dag opnieuw maakt Sara Lee (NYSE: SLE) wereldwijd miljoenen consumenten en klanten blij. De onderneming beschikt over een van de meest geliefde en vooraanstaande productassortimenten ter wereld, met haar innoverende en vertrouwde merken voor voeding & dranken, waaronder Douwe Egberts, Douwe Egberts Senseo en  Pickwick. Samen zijn deze merken goed voor een jaaromzet van ongeveer $ 9 miljard. Sara Lee telt wereldwijd 20.000 werknemers. Het meest recente nieuws en meer informatie over Sara Lee en haar merken zijn te vinden op www.saralee.com.