Philips PerfectCare is het eerste stoomstrijkijzer dat brandplekken in textiel voorkomt


Philips brengt uniek strijkijzer met één temperatuurstand op de markt

september 6, 2011

Eindhoven - Philips introduceert de Philips PerfectCare; het revolutionaire stoomstrijkijzer met Optimal Temp-technologie. Deze innovatieve technologie zorgt altijd voor een optimale combinatie van temperatuur en stoom, waardoor het strijkijzer zich moeiteloos een weg baant door zijde, jeans, polyester of katoen zonder de temperatuur te hoeven aanpassen. Door de optimale temperatuurstand is de Philips PerfectCare veilig in gebruik en worden fijne stoffen niet beschadigd – wat meer dan de helft van de Nederlanders weleens overkomt . Zelfs als het stoomstrijkijzer 5 minuten op een fijne stof staat, zoals zijde of kasjmier, is er geen risico op brandplekken. De Philips PerfectCare is snel en bespaart tijd omdat het niet nodig is om kledingstukken vooraf te sorteren, of te wachten totdat het strijkijzer opgewarmd of afgekoeld is.

 

Onderzoek naar strijkgedrag van Nederlanders    
Philips deed onderzoek naar het strijkgedrag van Nederlanders¹. Hieruit blijkt dat maar liefst 88% van de Nederlanders strijkt. De helft van de Nederlanders heeft weleens een kledingstuk beschadigd. 87% is eerlijk en laat het weten aan de partner of kinderen, maar 8% legt het kledingstuk terug zonder iets te zeggen of koopt snel iets anders (5%).
Een stapel gestreken wasgoed geeft maar liefst 76% van de Nederlanders een goed gevoel. Eén op de tien is er zelfs dol op!
Andere opmerkelijke cijfers:

  • De meeste mensen (40%) zijn precieze strijkers, een derde begint vol goede moed, maar geeft al snel op.
  • Een derde van de Nederlanders strijkt het liefst blouses of overhemden, omdat ze de stof prettig vinden strijken (vrouwen) en omdat de stof mooi glad wordt (mannen). Ook strijkt een derde van de deelnemers beddengoed, handdoeken en/of zakdoeken;
  • Tijdens het strijken stellen vrouwen vaak een boodschappenlijst samen (42%) of denken aan de kinderen (33%). Een derde (32%) van de mannen denkt tijdens het strijken aan hun partner, bijna een kwart (24%) denkt aan seks. Bij vrouwen is dit slechts 11%;
  • Wist je dat 10% van de Nederlanders ook ondergoed strijkt?
  • De helft van Nederland strijkt de was meteen, een derde -vaak mannen- strijkt pas als het kledingstuk nodig is.

 

Remco Broeckx, Philips Garment Care Benelux: “Strijken is niet iets dat we graag doen, het behoort zelfs tot een van de vervelendste huishoudelijke klusjes*. Daarbij is het een tijdrovende bezigheid, zeker als het om veel verschillende stoffen gaat en je het strijkijzer telkens opnieuw moet instellen en moet wachten op de juiste temperatuur. Met de PerfectCare is dat voorbij, want met dit unieke strijkijzer strijk je alle soorten textiel snel en zonder risico op brandplekken. Dit is het nieuwe strijken!”
 
Goedgekeurd door experts
Philips PerfectCare werd getest en goedgekeurd door onafhankelijke textielexperts:


“De Optimal Temp-technologie staat garant voor een perfect strijkresultaat van natuurlijke of synthetische stoffen; het stoom- en temperatuurevenwicht zorgt voor uitstekende resultaten zonder glansplekken. Ten opzichte van andere stoomsystemen, vertoonde Philips PerfectCare de beste prestaties in ons lab”.- Onderzoeksinstituut DWI, een van de meest toonaangevende onafhankelijke onderzoeksinstituten op het gebied van textiel, verbonden aan de RWTH Universiteit Aken.


Woolmark: “Philips PerfectCare is het eerste strijkijzer ter wereld dat voldoet aan de technische eisen van Woolmark-Apparel Care Gold voor gebruik op textiel van zuiver wol”.

 

“Philips PerfectCare geeft uitstekende strijkresultaten, zonder risico op brandvlekken. Bovendien is het supereenvoudig te gebruiken. Wat een doorbraak, een revolutie in het strijken”. - International Wool Textile Organization, een vooraanstaande textielorganisatie gespecialiseerd in stoffen afkomstig van dierlijke vezels, onder meer schapenwol, kasjmier, alpaca, mohair en angora.

 

PerfectCare is verkrijgbaar in vijf verschillende modellen en heeft een adviesprijs vanaf  € 250,-.

 

Technische kenmerken

  • Optimal Temp-technologie: voor dé perfecte combinatie van temperatuur en stoom, voor alle materialen en stoffen
  • Klaar voor gebruik in 2 minuten
  • Stoomdruk: 5 bar (GC9220); 5,5 bar (GC9230 en GC9235) of 6 bar (GC9240 en GC9245), afhankelijk van het model
  • Afneembare watertank van 1,5 liter om tot 2 uur te strijken
  • Carry Lock-draagvergrendeling (GC9230, GC9235, GC9240 en GC9245)
  • Auto shut-off (GC9240 en GC9245),
  • Easy De-Calc: gemakkelijke ontkalkingsfunctie
  • Gewicht strijkijzer: 1,2 kg
  • Gewicht strijkijzer en basis: 5 kg
  • Vermogen: 2400 W


¹ Over het onderzoek
Direct Research deed in opdracht van Philips onderzoek naar strijkgewoontes van Nederlanders. Het onderzoek vond plaats in juli en augustus 2011 en werd gehouden onder 512 Nederlandse consumenten in de leeftijd van 25-50 jaar,verdeeld in 50% mannen en 50% vrouwen. Het volledige onderzoek is ter inzage beschikbaar. Gelieve hiervoor contact op te nemen met de PR-afdeling van Philips.

 

*50% van de Nederlanders vindt strijken een van de vervelendste klussen in het huishouden en zou het willen uitbesteden.

Gelieve voor verdere persinformatie of beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin 
Manager Public Relations SO Benelux
Renee.de.bruin@philips.com / Saskia.maas@philips.com 
Tel: 040-2785030

.

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.