Thuis de "Espresso Perfetto" zetten met de nieuwe Philips Saeco Intelia

september 1, 2011

Berlijn, Duitsland – De nieuwe Philips Seaco Intelia-modellen zijn de eerste volautomatische espressoapparaten voor thuis. Ze zijn bekroond met een in-cup kwaliteitslabel na een uitgebreid en zorgvuldig onderzoek gericht op de smaakbeleving van de Espresso Perfetto. Deze parameters worden bepaald door Philips Saeco en gecertificeerd door Centro Studi Assaggiatori - Italian Tasters, het meest vooraanstaande Italiaanse consultancybedrijf op het vlak van sensorische analyse.

Bij het drinken van een espresso worden immers verschillende zintuigen geprikkeld: het gezichtsvermogen (om de kwaliteit van het crema-laagje te beoordelen), de reukzin (om het aroma van de drank waar te nemen), de smaakzin en ook de tastzin, om het fluweelzachte effect op het gehemelte te voelen.

Italië is de bakermat van de espresso en tot op heden staan de koffiehuizen langs de straten in Rome, Milaan en Napels nog steeds bekend als de beste plekjes ter wereld om van de fijnste espresso te genieten. Sinds Saeco in 1981 werd opgericht, heeft het bedrijf er steeds alles aan gedaan om een optimale in-cup kwaliteit te garanderen. Het is dan ook een grote eer dat Philips Saeco als eerste op de espressomarkt een intern proces heeft geïmplementeerd om de hoogste kwaliteit te vrijwaren in smaak en aroma. De nieuwe Intelia bereikt dat hoogste niveau en zet de perfecte espresso. Dit wordt bewezen door het feit dat het apparaat voldoet aan de parameters die permanent worden gecontroleerd door een select panel van juryleden.

De perfecte espresso zetten was nog nooit zo makkelijk
Met de nieuwe Philips Saeco Intelia-modellen (Intelia Class en Intelia Focus) wordt thuis een espresso zetten kinderspel: een druk op de knop volstaat. Nooit tevoren kon je zo makkelijk genieten van een echte Italiaanse espresso, ristretto of lungo. Het apparaat is zeer gebruikersvriendelijk, dankzij de expliciete pictogrammen met kleurcode op het brede en duidelijke display. En je kunt ook met het grootste gemak je favoriete espresso personaliseren, door de sterkte, de temperatuur en de hoeveelheid koffie aan te passen.

Cappuccinatore voor een romige cappuccino
Een degelijk Italiaans ontbijt is niet volledig zonder een lekker bereide, romige cappuccino. De Philips Saeco Intelia Class is het enige apparaat in zijn prijsgamma dat is voorzien van een automatische en vaatwasbestendige cappuccinatore die voor het perfecte melkschuim zorgt. Je hoeft er alleen nog maar de gewenste sterkte espresso aan toe te voegen en je hebt een sublieme, authentieke Italiaanse cappuccino.

Getest door de expert: voor een perfecte espresso, telkens weer
• Het gepatenteerde Saeco Adapting System optimaliseert automatisch de maalfase, om ervoor te zorgen dat telkens weer datzelfde perfecte aroma vrijkomt, welke koffiebonen ook worden gebruikt.
• De keramische koffiemolen maalt de koffiebonen aan een lage temperatuur, zonder ze te oververhitten, zodat het maalproces uniform verloopt.

Om meer te weten te komen over het productgamma van Philips Seaco ga naar: www.philips.com/saeco.

Productkenmerken

Intelia Class
• Espresso met één druk op de knop
• Keramische koffiemolen voor aromabehoud
• Instelbare sterkte, temperatuur en hoeveelheid koffie
• Pompdruk: 15 bar
• Melkbereiding: met de automatische en vaatwasbestendige Cappuccinatore
• Verwijderbaar zetsysteem
• Automatisch spoel- en ontkalkcircuit
• Philips Saeco ontkalker meegeleverd – om langer van zijn perfecte koffie te genieten
• Waterreservoir met een capaciteit van 1,5 l
• Recipiënt voor koffiebonen van 300 g
• Recipiënt voor koffiegruis: 10 dosissen
• Energie-efficiënt: met automatische stand-by en Klasse A-energielabel (volgens FEA-regelgeving)

Intelia Focus
• Espresso met één druk op de knop
• Keramische koffiemolen voor aromabehoud
• Instelbare sterkte, temperatuur en hoeveelheid koffie
• Pompdruk: 15 bar
• Melkbereiding: manueel, met Pannarello opschuimsysteem
• Pictogrammen met kleurcode op het display, die overeenkomt met de kleuren van een verkeerslicht.
• Verwijderbaar zetsysteem
• Automatisch spoel- en ontkalkcircuit
• Philips Saeco ontkalker meegeleverd - om langer van zijn perfecte koffie te genieten
• Waterreservoir met een capaciteit van 1,5 l
• Recipiënt voor koffiebonen van 300 g
• Recipiënt voor koffiegruis: 10 dosissen

Intelia Class

Intelia Focus

Gelieve voor verdere persinformatie, beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin

PR Manager Philips

Renee.de.bruin@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl

Over Saeco International Group

Saeco is een vooraanstaande producent en ontwerper van espressoapparaten voor huishoudelijk en professioneel gebruik. Het produceert en verkoopt ook automaten voor warme en koude dranken, en voor snacks. De hoofdzetel en de belangrijkste industriële vestigingen van het bedrijf, opgericht in 1981, zijn gelegen in het Italiaanse Gaggio Montano en in Roemenië. Het telt 1500 medewerkers en de vijf productievestigingen zijn samen goed voor een totale jaarproductie van 1,5 miljoen apparaten. Saeco is aanwezig op de belangrijkste markten ter wereld, met bijkantoren en lokale distributeurs in meer dan 90 landen. Zijn espressoapparaten worden verkocht onder de merken Saeco, Gaggia en Spidem.

Saeco International Group S.p.A. werd in juli 2009 overgenomen door Koninklijke Philips Electronics en maakt sinds 1 januari 2011 deel uit van de Business Group Philips Consumer Lifestyle.