Philips introduceert nieuwe reeks draadloze telefoons

september 1, 2011

Berlijn, Duitsland - Philips brengt een nieuwe serie elegante, draadloze DECT* thuistelefoons uit met tal van kenmerken en functies voor het eigentijdse gezin. De vernieuwende technologie is milieuvriendelijk door het lage stroomverbruik en door de eco-modus is het energieverbruik, bij de transmissie tussen de basis en de handset, verminderd.

MySound – Innovatie in geluidstechnologie
Met de MySound-technologie van Philips kun je de audioinstellingen nauwkeurig afstemmen en de oproepervaring personaliseren. Je kunt kiezen uit drie profielen:
- helder: alle nuances in de stem van de persoon aan de andere kant van de lijn zijn duidelijk hoorbaar, alsof hij of zij naast je staat;
- zacht: voert de middenfrequenties op, wat de stem aangenamer laat klinken;
- warm: verlaagt de hoge frequenties voor een warme en gastvrije stem.

Optimaal gebruiksgemak – De ThinkLink
De nieuwe ThinkLink van Philips integreert de mobiele telefoon met de huistelefoon. Zo ontvang en maak je oproepen vanaf één enkel toestel. ThinkLink is de perfecte oplossing voor wie van huis uit werkt en tegelijk zijn mobiele en vaste lijn wil gebruiken. Of voor wie een betere geluidskwaliteit wenst en in een zone met een zwakke mobiele signaalontvangst woont. Via de Bluetooth®-technologie kun je maximaal twee mobiele telefoons met je thuistelefoon verbinden. De contactenlijst op je mobiele telefoon is eenvoudig te raadplegen via de ThinkLink-handset. Ook kun je contacten downloaden via de pc.

Bovendien kan de mobiele telefoon tijdens een gesprek opladen via een duurzame thuishandset.

Alle kenmerken in een notendop:
• TFT lcd-kleurenscherm van 2,4 inch
• Spreektijd van 22 uur
• MySound-technologie
• Mogelijkheid om tot 1000 telefoonnummers van elke mobiele telefoon te downloaden en telefoonboek voor 200 vaste nummers,
• Gebruiksvriendelijk menu met pictogrammen
• Een micro USB-kabel/standaard USB-plug voor het opladen van de mobiele telefoons.

6000-serie: subliem ontwerp, optimale prestaties
De Philips BeNear 6000-serie is met zijn verfijnde profiel en afwerking ideaal voor de designbewuste gebruiker. De tijd dat de logge telefoonbasis discreet in een hoekje van de kamer werd weggemoffeld is voorbij. De BeNear 6000 koppelt superieure functionaliteit aan prijswinnend design voor een eigentijds product in je huis. Belangrijkste kenmerken:
• TFT-kleurdisplay met hoge resolutie van 2,4 inch
• Spreektijd van 22 uur
• MySound-technologie
• Telefoonboek voor 200 nummers
• Een gebruiksvriendelijk menu met pictogrammen

4000-serie: betaalbaar, dun en fraai ontwerp
Deze betaalbare telefoon is ideaal voor gezinnen en combineert opmerkelijke geluidskwaliteit met praktische functionaliteit, zonder esthetische aspect tekort te doen. Door het grote beeldscherm is het menu met pictogrammen makkelijk te lezen. Belangrijkste kenmerken:
• Zwart-witscherm van 2 inch
• Spreektijd van 18 uur
• Telefoonboek voor 100 nummers
• Optioneel antwoordapparaat
• Mogelijkheid om tot zes handsets per basis aan te sluiten

3000-serie: versterkt geluid, grotere afbeelding, grotere toetsen
De Philips 3000 is een draadloze thuistelefoon voor mensen met een verminderd gehoor- of gezichtsvermogen. Deze eenvoudige handset biedt een duidelijke klank en is compatibel met gehoorapparaten. Door de grote afbeeldingen en toetsen is bellen eenvoudig. Belangrijkste kenmerken:
• Zwart-witscherm van 1.8 inch
• Spreektijd van 14 uur
• Eenvoudig menu in lijstvorm

2000-serie: moeiteloos met hoogstaand geluid
De Philips 2000-serie is ideaal voor wie een eenvoudige handset wenst en toch wil genieten van de vernieuwende MySound-technologie van Philips. Belangrijkste kenmerken:
• Volledig grafisch display van 1.8 inch
• Spreektijd van 15 uur
• Eenvoudig menu in lijstvorm

1000-serie: eenvoudig, zonder poespas
Deze handset is het toonbeeld van eenvoud en biedt een uitstekende kwaliteit. De Philips 1000-serie is voorzien van een optioneel antwoordapparaat, een spreektijd van 12 uur en een telefoonboek voor 50 nummers.

Philips draagt zorg voor de planeet

Philips hecht veel waarde aan het verminderen van het energieverbruik en de optimalisatie van het transmissievermogen van de DECT-serie. In de basis is een systeem geïntegreerd dat de vermogensuitstraling regelt: wanneer de handset zich in de buurt van de basis bevindt, wordt de uitstraling met 93% teruggeschroefd. In eco-modus geniet je van een manuele vermindering van het uitgestraalde vermogen met 60%. Daarnaast verbruiken de telefoons minder dan 0,5 W in stand-bymodus. In het rijtje van bijzondere kenmerken van de reeks, hoort dus zeker ook energie-efficiëntie thuis.

*Digital Enhanced Cordless Telecommunications

6000-serie

4000-serie

3000-serie

2000-serie

1000-serie

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin

PR Manager Philips

Renee.de.bruin@philips.com

Tel: 040-2785030.

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl