Philips AquaTouch: het handige elektrische scheerapparaat voor comfortabel nat scheren

september 1, 2011

Berlijn, Duitsland – Philips heeft de AquaTouch ontwikkeld, een betaalbare shaver voor twintigers en dertigers. Een gladgeschoren gezicht is een van de vele looks waarvoor de moderne man kan kiezen. Het scheerapparaat is volledig waterdicht en kan dus met schuim of gel worden gebruikt voor een gladde en comfortabelere scheerbeurt en een betere huidbescherming, zelfs onder de douche.

Uit recent onderzoek van Philips blijkt dat de meeste twintigers en dertigers niet weten dat elektrische scheerapparaten geschikt zijn voor nat scheren, of dat dit goed kan zijn voor de huid. Bovendien blijkt ook dat steeds meer mannen een combinatie van elektrische scheerapparaten en mesjes gebruiken om de gewenste look te krijgen.

Philips weet hoe belangrijk een glad scheerresultaat met klassieke scheermesjes is voor de man, maar weet ook dat daar risico's mee gepaard gaan, zoals snijwondjes en schrammen, roodheid en zelfs 'scheerbrand'. Philips AquaTouch houdt hier rekening mee: bij natscheren is het scheerapparaat zo zacht voor de huid dat het een perfect gladde scheerbeurt garandeert met nog minder huidproblemen dan een gewoon mesje.

Philips AquaTouch is voorzien van Aquatec, een ingebouwde dichting die maakt dat het scheerapparaat volledig waterdicht is en optimaal geschikt is voor gebruik met gel of schuim. Hierdoor zorgt het voor maximaal comfort voor de huid en minimale huidirritatie. Philips AquaTouch heeft ook afgeronde beschermingskapjes met geringe wrijving, die zich automatisch aanpassen naar de vorm van je gezicht. Daarnaast tilt de Super Lift & Cut-functie de haartjes op van de huid alvorens ze weg te scheren, voor een superglad effect. Uit gebruikersonderzoeken blijkt dat voorstanders van scheermesjes, elektrisch natscheren waarderen en daarnaast geven ze aan dat ze de AquaTouch ook zouden gebruiken in hun dagelijkse scheerroutine.

Jack van Strien, hoofd afdeling mannenverzorging bij Philips Consumer Lifestyle zegt: "AquaTouch komt echt tegemoet aan de wensen van twintigers en dertigers die trots hun persoonlijkheid willen laten zien via hun look. We weten dat veiligheid en comfort bij deze mannen op de eerste plaats komen. Deze aspecten staan dus ook centraal bij het AquaTouch elektrisch scheerapparaat en vooral bij natscheren. Aquatouch met gel of schuim zorgt voor een gladgeschoren look, zonder dat de huid risico loopt op wondjes."

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin

PR Manager Philips

Renee.de.bruin@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl