Philips introduceert reeks geavanceerde consumentenproducten op IFA

september 1, 2011

Berlijn, Duitsland – Tijdens de Internationale Funk Austtellung (IFA) in Berlijn presenteert Philips een reeks nieuwe consumentenproduten op het gebied van persoonlijke verzorging, gezondheid, huishoudelijke apparatuur en home entertainment.

“Merk en innovatie zijn de groeimotoren van Philips,” zegt Pieter Nota, CEO Philips Consumer Lifestyle. “Consumenten waarderen merken die ze kunnen vertrouwen en die ze continu verrassen met innovaties. Philips is een van de top 50 merken in de wereld en tijdens deze IFA laten we wederom zien betrokken te zijn bij innovaties die er echt toe doen.”

Dat Philips voorop loopt in innovatie, blijkt onder andere uit de vier gewonnen EISA-awards (European Imaging and Sound Association 2011 – 2012). Philips won in de categorieën: Europese 3D-tv van het jaar, Europese Green tv van het jaar, Europese Compact System van het jaar en de Europese HT Compact System van het jaar.

Revolutionair flossen, scheren, strijken én koffiedrinken
Op het gebied van mondverzorging presenteert Philips de Sonicare AirFloss. Dit apparaat is de grootste innovatie in mondverzorging sinds jaren. De Sonicare AirFloss vervangt het ouderwets flossen door snelle stootjes lucht en waterdeeltjes voor een optimale reiniging tussen de tanden. Ook presenteert Philips het nieuwe scheerapparaat voor mannen: de AquaTouch. Dit apparaat springt in op de trend om nat te scheren met een elektrisch apparaat.

Een van de innovaties op het gebied van huishoudelijke apparatuur, is de Philips PerfectCare. Dit strijkijzer heeft een revolutionaire stoomtechnologie die het mogelijk maakt om alle soorten stoffen te strijken op dezelfde temperatuur. Daarnaast presenteerde Philips de Saeco Intelia, de eerste volledig geautomatiseerde espressomachine die is gecertificeerd met het in-cup kwaliteitslabel van Centro Studi Assagiatori Italian Tasters.

Aanvullingen Fidelio-reeks en de nieuwste tv’s
Ook op het gebied van Home Entertainment heeft Philips niet stilgezeten. Zo is de succesvolle televisieintroducties demonstreert Philips dat het uitblinkt in beeldkwaliteit, design, 3D tv’s in cinemaformaat en SmartTV. Samen met de EISA-award winnende Philips 46 inch 9000 serie tv, showt Philips de Cinema 21:9 Platinum Series LED tv; de nieuwste aanvulling in de reeks tv’s in cinemaformaat. Andere televies die worden getoond zijn tv’s uit de prijswinnende DesignLine en Europa’s groenste tv, de tweede generatie Econova ECO Smart LED TV. De Econova verbruikt 60% minder energie dan LCD –tv’s dankzij de LED-verlichting technologie.

Hieronder een compleet overzicht met alle persaankondigingen van Philips op IFA:
Philips GoGear Connect 3
Hoofdtelefoons Philips en O’Neill

Philips AquaTouch
Philips Cinema 21:9

Philips draadloze telefoons
Fidelio dockingspeakers voor Android-ecosysteem

Fidelio draadloze speakers met AirPlay
- Philips Fidelio L1

- Philips MediaSuite tv's

Samenwerking Philips, LG en Sharp
Philips Saeco Intelia
Philips Soundbar homecinemaspeakers

Philips Streamium multiroom
Philips AquaTrio Pro
Philips digitale fotolijst met WiFi
Philips Full HD-camcorder met WiFi

Voor meer informative over Philips op IFA, ga naar:

Niet voor publicatie:

• De EISA-awards worden jaarlijks toegekend door panels bestaande uit vertegenwoordigers van meer dan vijftig prominente foto-, video-, audio-, home theater- en mobiele technologiemagazines uit meer dan twintig landen.

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin
PR Manager Philips
Renee.de.bruin@philips.com

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl