Philips speelt rol in nieuwe Nederlandse familiefilm: Achtste - Groepers Huilen Niet

augustus 22, 2011

Philips speelt mee in een nieuwe Nederlandse bioscoopfilm die later dit jaar uitkomt. Het gaat om de nieuwe Nederlandse familiefilm: Achtste - Groepers Huilen Niet gebaseerd op het bekende boek van de succesvolle auteur Jacques Vriens.

De film gaat over een 12-jarig meisje uit groep 8 die hoort dat ze leukemie heeft en daar op een heel bijzondere manier mee omgaat. De filmopnames waarbij ze in de MRI gaat werden afgelopen weekend opgenomen bij Philips Healthcare in Best. De ‘Ambient Experience’- ruimte (een onderzoeksruimte door Philips speciaal ontworpen voor kinderen)  fungeerde als decor voor de acteurs. In de demonstratieruimte in Best zijn de sterke magneten die normaal in MRI-systemen zitten verwijderd, zodat klanten gemakkelijk en veilig kunnen worden rondgeleid. Bijkomend voordeel is dat je hierdoor ook als filmcrew heel dichtbij kunt komen met je camera’s. Die camera zou normaal uit de handen van de crew worden getrokken door de enorme sterkte van de magneet, die tot wel 40.000 keer sterker is dan de aarde.

Voor meer informatie:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
Mob. +31 6 10 55 8116
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum